JANÍKOVÁ, Věra. Bologna-Prozess und die Lehrerbildung. In Hochschule und Schule in der internationalen Diskussion: Chancen und Risiken neuer Entwicklungen. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Bologna-Prozess und die Lehrerbildung.
Název česky Boloňský proces a příprava učitelu.
Název anglicky The Bologna Process and Teacher Training.
Autoři JANÍKOVÁ, Věra.
Vydání Hochschule und Schule in der internationalen Diskussion: Chancen und Risiken neuer Entwicklungen. 2009.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Bologna Process; teacher training; globalization
Klíčová slova anglicky Boloňslý proces; vysokoškolská příprava učitelů; internacionalizace
Štítky Boloňslý proces, internacionalizace, vysokoškolská příprava učitelů
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 23. 4. 2009 19:41.
Anotace
Auch das tschechische Bildungsystem wird in den letzten Jahren einem intensiven Transformationsprozess ausgesetzt, der die internationalen Entwicklungstendenzen reflektiert. Der bestimmende Impuls für die Wandlungsprozesse war (ähnlich wie in anderen europäischen Ländern) der Bologna-Prozess. Dieser komplexe und facettenreiche Prozess beeinflußt sowohl die tschechische Schule als auch die Hochschule. Der Beitrag bietet einen Einblick in den gegenwärtigen Stand der Transformationsprozesse im Bereich der Hochschulbildung in der Tschechischen Republik aus der Sicht der vom Bologna-Prozess formulierten Trends. Der Schwerpunkt wird dabei auf ihre Auswirkungen in der universitären Lehrerbildung gelegt, und zwar in der DaF-Lehrerausbildung am Lehrstuhl für deutsche Sprache und Literatur an der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität in Brno
Anotace česky
I český vzdělávací systém podléhá v posledních letech významným transformačním procesům, jež jsou společné pro celý evropský vysokoškolský prostor. Hlavním impulsem pro tyto změny se stal Boloňský proces, jehož doporučení ovlivňuje všechny typy škol. Příspěvek nabízí kritický pohled na změny, jež jsou v réto souvislosti patrné v oblasti vysokoškolské přípravy budoucích učitelů cizích jazyků.
Anotace anglicky
In the past few years, the Czech education system has also faced extensive transformation processes which reflect international development. The crucial impulse of the process was (as in other European countries) the Bologna accord. This complex and multifaceted process has an impact on both Czech schools and universities. The paper offers an insight into the present stage of implementing the trends of the Bologna accord at Czech universities. It also focuses on the influence upon its effects in university training of future language teachers, basing on the example of the Department of German Language and Literature of the Faculty of Education of the Masaryk-University in Brno.
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 17:47