k 2009

Dramatická výchova a cizojazyčná výuka.

JANÍKOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Dramatická výchova a cizojazyčná výuka.

Název česky

Dramatická výchova a cizojazyčná výuka.

Název anglicky

Drama in Education and Foreign Language Teaching.

Vydání

Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV. 2009

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

dramatická výchova; cizojazyčná výuka; alternativní metody

Klíčová slova anglicky

drama in education; foreign language teaching; alternative methods
Změněno: 23. 4. 2009 20:47, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

Znalost cizích jazyků patří v současné době k zásadním předpokladům nejen pro úspěšné uplatnění se v profesní sféře, ale i navázání nových kontaktů ve sféře osobní. Výuce cizím jazykům je proto věnována zvýšená pozornost, jsou hledány účinné postupy k jejímu zkvalitnění, usnadnění i zpříjemnění. A právě dramatická výchova pro tyto cíle poskytuje řadu metod a technik. Hlavní pozornost je v příspěvku věnována nástinu výukových činností ve výuce cizím jazyků, které vycházející z principů dramatu, a těm metodickým směrům, jež ve své koncepci prvky dramatické výchovy považují za stěžejní princip.

Anglicky

The knowledge of foreign languages belongs presently to the basic prerequisites not only for successful vocational career but also for making new contacts at personal level. Foreign language teaching is being paid increased attention; new efficient approaches are being looked for to make it better, easier and more convenient. It is the drama in education that offers here a number of methods and techniques. The paper gives an outline of class activities in FLT which are based on the principles of drama, as well as such methodical approaches that apply elements of drama in education.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání