D 2009

Environmentální přístup k přípravnému vzdělávání učitelů

HORKÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Environmentální přístup k přípravnému vzdělávání učitelů

Název česky

Environmentální přístup k přípravnému vzdělávání učitelů

Název anglicky

The Environmental Approach in the Teacher Training

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Hradec Králové, Vývoj, proměny a možnosti primárního vzdělávání, od s. 12-19, 8 s. 2009

Nakladatel

GAUDEAMUS, Univerzita Hradec Králové

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00035431

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7041-707-2

Klíčová slova česky

ekologická / environmentální výchova (EV); udržitelný rozvoj; environmentální kompetence; učitelské vzdělávání; environmentální přístup;

Klíčová slova anglicky

ecological/environmental education; sustanaible development; ecological literacy; environmental approach; environmental competence

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 8. 2013 09:48, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Autorka charakterizuje environmentální přístup a na základě nových kulturních obsahových principů, cílových kompetencí a oblastí a výsledků výzkumů sleduje obsahové zaměření přípravy v rovině kognitivní, kognitivně afektivní a kognitivně motorické. Konkretizuje multidisciplinární a komplexní charakter environmentální přípravy učitelů jako průřezového tématu v profesní přípravě.

Anglicky

The author starting point is characterisation of environmental approach by virtue of the results of the research in education which serves as a basis for content evaluation in teacher training. She points out the significance of ecopedagogical competence for establishment and development of ecological literacy. The author is grounded on the proposal of standard undergraduate ecological/environmental teacher training.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století