D 2009

Inteligentní Dril: studenti méně opakují a více si pamatují

BRANDEJS, Michal, Jitka BRANDEJSOVÁ, Miroslava MISÁKOVÁ, Jan KASPRZAK, Daniel KEDER et. al.

Basic information

Original name

Inteligentní Dril: studenti méně opakují a více si pamatují

Name (in English)

Spaced-repetition algorithm in university context: drilling less but remembering more

Authors

BRANDEJS, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jitka BRANDEJSOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Miroslava MISÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan KASPRZAK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Daniel KEDER (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Ľuboš LUNTER (703 Slovakia, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Hradec Králové, 7. ročník konference Alternativní metody výuky 2009, 6 pp. 2009

Publisher

GAUDEAMUS

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14330/09:00035436

Organization unit

Faculty of Informatics

ISBN

978-80-7041-515-3

Keywords (in Czech)

dril;učení s prodlevami;křivky zapomínání

Keywords in English

drill;spaced repetition;forgetting curves
Změněno: 2/11/2011 15:54, RNDr. Miroslava Misáková

Abstract

V originále

V Informačním systému Masarykovy univerzity (IS MU) mají učitelé k dispozici e-learningovou podporu už od roku 2004. Kromě interaktivních osnov, studijních materiálů, odevzdáváren, diskusních fór a dalších objektů mohou vytvářet přímo v systému interaktivní testy (Odpovědníky) a zpřístupňovat je studentům v různých režimech - od dobrovolného procvičování až po testy určené k ostrému zkoušení u PC. Novinkou je nástroj pro efektivní zapamatování velkého množství slovíček nebo pojmů - Dril.

In English

Information System of Masaryk University has been assisting teachers with its e-learning tools since 2004. Apart from using the applications such as Interactive Syllabi, Teaching Materials, Homework Vaults, Discussion Groups and other utilities, the teachers can create their own interactive material (ROPOT applications) and make it accessible to their students in various forms ranging from plain exercises to PC-based tests. The application called Drill, a comparatively novel tool, helps the students to learn large amounts of vocabulary items.

Links

LA09016, research and development project
Name: Účast ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics (ERCIM) (Acronym: ERCIM)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Czech Republic membership in the European Research Consortium for Informatics and Mathematics