ŘÍHOVÁ, Kateřina. WTO Non-violation Complaint: A Misunderstood Remedy of the Dispute Settlement System? Brno: MU, 2008, 9 s.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název WTO Non-violation Complaint: A Misunderstood Remedy of the Dispute Settlement System?
Název česky Odpovědnost za jednání právem WTO nezakázaným: Nepochopený prostředek WTO systému řešení sporů?
Název anglicky WTO Non-violation Complaint: A Misunderstood Remedy of the Dispute Settlement System?
Autoři ŘÍHOVÁ, Kateřina.
Vydání Brno, 9 s. 2008.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50500 5.5 Law
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Právnická fakulta
Klíčová slova česky Světová obchodní organizace, řešení sporů, odpovědnost za jednání právem WTO nezakázaným, právní nástroj, právo mezinárodního obchodu, odvolací orgán WTO, panel
Klíčová slova anglicky World Trade Organization, Dispute Settlement Understanding, International trade law, legal remedy, Non-violation complaint, WTO dispute settlement system, Violation complaint, The Appellate Body, Panel.
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: JUDr. Kateřina Anna Magnna, Ph.D., MILE, LL.M., učo 68692. Změněno: 30. 4. 2009 16:51.
Anotace
According to the article XXIII 1 GATT, three kinds of complaints can be provided. This article starts with an introductory clause and offers three alternative options. The first, and by far, the most common complaint is „violation complaint“. The second type is the so-called „non-violation complaint“ and finally the third type is „situation complaint“. This article addresses the issue of „non-violation complaint“ as a maybe misunderstood and often critized remedy of the WTO Dispute settlement system. It is not the most common remedy, but still it is a part of WTO legal instruments and its importance was in the past supported by WTO panels and the Appellate Body.
Anotace anglicky
According to the article XXIII 1 GATT, three kinds of complaints can be provided. This article starts with an introductory clause and offers three alternative options. The first, and by far, the most common complaint is „violation complaint“. The second type is the so-called „non-violation complaint“ and finally the third type is „situation complaint“. This article addresses the issue of „non-violation complaint“ as a maybe misunderstood and often critized remedy of the WTO Dispute settlement system. It is not the most common remedy, but still it is a part of WTO legal instruments and its importance was in the past supported by WTO panels and the Appellate Body.
VytisknoutZobrazeno: 8. 10. 2024 07:31