VEČERKOVÁ, Eva. Česká právní úprava nekalé soutěže v evropském kontextu. Časopis pro právní vědu a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2009, roč. 2008, IV, s. 324-332. ISSN 1210-9126.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Česká právní úprava nekalé soutěže v evropském kontextu
Název anglicky Czech legal regulation of unfair competition in European context
Autoři VEČERKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant).
Vydání Časopis pro právní vědu a praxi, Brno, Masarykova univerzita, 2009, 1210-9126.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50500 5.5 Law
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14220/09:00035502
Organizační jednotka Právnická fakulta
Klíčová slova česky nekalá soutěž; obchodní zákoník; evropské směrnice; klamavá reklama; srovnávací reklama; právní prostředky ochrany;
Klíčová slova anglicky unfair competition; Commercial Code; European Directive; misleading advertising; comparative advertising; legal means of protection;
Štítky Commercial Code, comparative advertising, European Directive, legal means of protection, misleading advertising, Unfair competition
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Marie Zejdová, učo 2159. Změněno: 9. 4. 2010 16:47.
Anotace
Příspěvek se zabývá právní regulací nekalé soutěže a její ochranou podle obchodního zákoníku (zák. č. 513/1991 Sb., § 44 a násl.) v souvislosti s evropskou regulací. Příspěvek pojednává o klamavé reklamě (§ 45) a srovnávací reklamě (§ 50a). Dalším cílem příspěvku je poukázat na změny v úpravě právních prostředků ochrany proti nekalé soutěži v souladu s evropskými směrnicemi. Příspěvek se věnuje také další aktuální právní regulace, např. zákonu na ochranu spotřebitele, zákonu o ochranných známkách.
Anotace anglicky
The paper deals with the legal regulation of unfair competition and its protection in according to Commercial Code (Act No. 513/1991 Coll., Section 44 and subsq.) in context with European regulation. The paper refers to misleading advertising (Section 45) and to comparative advertising (Section 50a). The next aim of this paper is to show changes in the regulation of legal means of protection against unfair competition in conjunction to European Directive. The paper comments also another actual legal regulation, e.g. law on consumer protection, law on trademarks.
Návaznosti
MSM0021622405, záměrNázev: Evropský kontext vývoje českého práva po roce 2004
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Evropský kontext vývoje českého práva pro roce 2004
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 23:12