2009
Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody
JANÍKOVÁ, Marcela, Kateřina VLČKOVÁ, Pavel DOULÍK, Martin CHVÁL, Tomáš JANÍK et. al.Základní údaje
Originální název
Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody
Název anglicky
Research on teaching: research fields, approaches and methods
Autoři
JANÍKOVÁ, Marcela (203 Česká republika, garant), Kateřina VLČKOVÁ (203 Česká republika), Pavel DOULÍK (203 Česká republika), Martin CHVÁL (203 Česká republika), Tomáš JANÍK (203 Česká republika), Patrícia JELEMENSKÁ (703 Slovensko), Josef MAŇÁK (203 Česká republika), Karel STARÝ (203 Česká republika) a Jiří ŠKODA (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Brno, 180 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 2009
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/09:00035513
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-80-7315-180-5
Klíčová slova česky
výzkum výuky; pedagogický výzkum; výzkumné metody; výzkumné přístupy; výzkumná témata; výzkum strategií učení; výzkum pedagogické komunikace a interakce; výzkum metod výuky; výzkum prekoncepcí; výzkum kvality a efektivity výuky; model didaktické rekonstrukce
Klíčová slova anglicky
research on instruction; education; research on teaching; research on instructional effectiveness and quality; classroom interaction and communication; teaching methods; learning strategies; pupil s conceptions; model of educational reconstruction
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 26. 5. 2009 17:44, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
V originále
Kolektivní monografie nabízí pohled do výzkumu výuky - jeho tematických oblastí, výzkumných přístupů a metod. Zabývá se výzkumem výuky obecně a jeho historickým vývojem (T. Janík), výzkumem pedagogické interakce a komunikace (M. Janíková), efektivitou a kvalitou výuky (M. Chvál, K. Starý),výzkumem výukových metod (T. Janík, J. Maňák), výzkumem strategií učení (K. Vlčková), žákovskými prekoncepty (J. Škoda, P. Doulík) a metodologickými aspekty modelu didaktické rekonstrukce (P. Jelemenská).
Anglicky
Research on teaching is an established field of educational research. The monograph Research on teaching: thematic areas, research approaches and methods delimits selected thematic areas of research on teaching in the Czech Republic and abroad. Research approaches and methods are presented that are employed within these fields and basic methodological issues are discussed. The authors also discuss current empirical research projects conducted in these fields along with the particular methods used. Covered research areas are: research on teaching, historical review of research on teaching, research on classroom interaction and communication, research on instructional effectiveness and quality, research on teaching methods, research on learning strategies, research on pupils conceptions, methodological aspects of the Model of Educational Reconstruction.
Návaznosti
LC06046, projekt VaV |
|