TOMÁŠKOVÁ, Eva. Internal Barriers of Application Market Orientation. Economics and Management. Kaunas: Kaunas University of Technology, 2009, roč. 14, č. 14, s. 535-541, 6 s. ISSN 1822-6515.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Internal Barriers of Application Market Orientation
Autoři TOMÁŠKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant).
Vydání Economics and Management, Kaunas, Kaunas University of Technology, 2009, 1822-6515.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Litva
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14220/09:00029282
Organizační jednotka Právnická fakulta
Klíčová slova anglicky market orientation; internal barriers; firm culture; management
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Ing. Eva Tomášková, Ph.D., učo 163293. Změněno: 3. 3. 2010 11:30.
Anotace
The paper is focused on the determination of internal market orientation barriers. Market orientation is very important and topical, because of its influence on business performance. A lot of companies would like to adapt market orientation approach, but adaptation of market orientation is not easy. It could be some specific barriers to impede of application market orientation. These barriers are divided in three elements along to managers influence in internal, branch and external environment. A lot of barriers are connected with internal environment. The objective of the paper is to summarise and analyse internal barriers of market orientation. The first results from the analysis show that important internal barriers are attitude of top management and knowledge and skills of top management. Firm culture is the next one of the most often mentioned element connected with internal barriers of market orientation. Plan is to verify these barriers in recent research project Research on implementation on market orientation in Hi-Tech Firms supported by Grant Agency of the Czech Republic (GA 402/07/1493).
Návaznosti
GA402/07/1493, projekt VaVNázev: Výzkum implementace tržní orientace u hi-tech firem
VytisknoutZobrazeno: 21. 9. 2024 07:43