2009
How to increase student's motivation to choose a technical profession
SLÁDEK, PetrZákladní údaje
Originální název
How to increase student's motivation to choose a technical profession
Název česky
Jak zvýšit motivaci studentů pro volbu technických povolání
Autoři
SLÁDEK, Petr (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Ústí nad Labem, The strategy of engineering education in the reflection of the contemporary era, s. 56-62, 2009
Nakladatel
Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00035726
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7414-126-3
Klíčová slova česky
výzkum vdělávání; technické profese; motivace; textilní materiály
Klíčová slova anglicky
research in education; technical profession;motivation;textile materials
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 30. 1. 2010 20:27, doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
V originále
The lack of young people deciding to study technical and scientific fields becomes a crucial social problem. This dangerous trend may result in shortages of skilled researchers and technicians involved in the highly sophisticated research. Without effective measures, we can assume the current situation will continue to deteriorate. Lowering the role of technical and scientific disciplines, however, relates to all levels of schools and thus it will affect the number of researchers. This can be avoided only by promoting these disciplines at the elementary schools. However, there is a lack of sophisticated methods how to create courses in technical disciplines, a lack of detailed instructions and how to use them in the teaching at basic schools wishing to work towards their pupils in technical fields. As a part of the National Research Program II NPV - 41001 No 2E08026 - DIDACTEX the methodology using the example of the R&D in textile sector in primary schools will be presented.
Česky
V současné době se nedostatek mladých lidí, kteří se rozhodují pro studium technických a vědeckých oborů, stává klíčovým sociálním problémem. Tento nebezpečný trend může mít za následek nedostatek kvalifikovaných výzkumníků a techniků podílejících se na vysoce sofistikované výzkumu. Bez účinných opatření, můžeme předpokládat, že se současná situace bude nadále zhoršovat. Snížení role technických a vědeckých oborů se týká všech stupňů škol. Tomu může být zabráněno jen prostřednictvím podpory těchto oborů na základních školách. Avšak chybí sofistikované metody, jak vytvořit kurzy pro technické obory, chybí podrobný návod jak je využít ve výuce na základních školách, kteří chtějí pracovat na své žáky v technických oborech. V rámci Národního programu výzkumu II NPV - 41001 č. 2E08026 - DIDACTEX (jeho cílem je rozvinout a ověřit komplexní metodiku, která by mohla zavést do základních škol výuku vhodných témat motivujících studenty ke studiu vědy a techniky) je prezentována tato metodika na příkladu textilního odvětví.
Návaznosti
2E08026, projekt VaV |
|