HAMADOVÁ, Petra. Sociální učení a dramatická výchova v posilování kompetencí osob s postižením zraku (Drama Education for Children with Special Needs in the Context of the). In PAVLOVSKÁ, Marie and Lenka REMSOVÁ. Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 5 pp. ISBN 978-80-210-4849-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sociální učení a dramatická výchova v posilování kompetencí osob s postižením zraku
Name in Czech Social learning and drama in education in strengthening competencies of people with a visual impaiment
Name (in English) Drama Education for Children with Special Needs in the Context of the
Authors HAMADOVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV, 5 pp. 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00035749
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4849-2
Keywords (in Czech) sociální učení; dramatická výchova; kompetence a strategie; postižení zraku; integrace
Keywords in English social learning; drama; competencies and strategies; visual impairment; integration
Tags competencies and strategies, Drama, integration, social learning, visual impairment
Changed by Changed by: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Changed: 22/3/2010 09:33.
Abstract
Příspěvek se zaměřuje na koncept sociálního učení, jeho přínos a opodstatnění v edukaci dětí, žáků a studentů s postižením zraku. Zároveň chce poukázat na potřebu využívání metod dramatické výchovy, která přispívá k posilování kompetencí a aktivizaci lidí se zrakovým postižením.
Abstract (in English)
The article focuses on the concept of social learning, its contribution and justification of using it in to educate children, pupils and students with visual impairment. However, it emphasizes the need to use drama methods, which contribute to strenghtening the competencies and active life in people with visual impairment.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 8/5/2024 04:03