OŠLEJŠEK, Radek. Virtual Scene Designed as a Software Component. FIMU-RS-2008-11. Brno: Faculty of Informatics, 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Virtual Scene Designed as a Software Component
Název česky Virtuální scéna jako softwarová komponenta
Autoři OŠLEJŠEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání FIMU-RS-2008-11. Brno, 2008.
Nakladatel Faculty of Informatics
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Účelové publikace
Obor 20206 Computer hardware and architecture
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14330/08:00042588
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Klíčová slova anglicky computer graphic; scene graph; software component
Štítky Computer Graphic, scene graph, software component
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: doc. RNDr. Radek Ošlejšek, Ph.D., učo 3636. Změněno: 26. 1. 2018 15:00.
Anotace
A full version of the paper "POSTER: Virtual Scene as a Software Component" presented at WSCG in December 2008: Graphics systems use many advanced techniques that enable to model and visualize a virtual scene with varying level of realism. Unfortunately, rendering algorithms significantly differ in the way how they process a virtual scene. Concrete implementations therefore usually lead to monolithic solutions. In this paper we propose the concept of a component-based scene graph, i.e. an independent scene graph, which can be used by many rendering strategies simultaneously and, moreover, which can be easily replaced with another implementation.
Anotace česky
Plná verze článku "POSTER: Virtual Scene as a Software Component" prezentovaného na konferenci WSCG v prosinci 2008: Grafické systémy používají celou řadu různých technik, které umožňují zobrazit virtuální scénu s různou úrovní realizmu. Zobrazovací algoritmy se ale naneštěstí velmi liší ve způsobu komunikace s virtuální scénou. Konkrétní implementace proto většinou vedou na monolitická řešení. V tomto článku bude představen koncept grafu scény založený na komponentové technologii. Jedná se o nezávislý graf scény, který může být použit více zobrazovacími strategiemi současně. Navíc může být graf scény zaměněn za jinou implementaci a to dokonce za běhu programu.
Návaznosti
GP201/06/P247, projekt VaVNázev: Generické objektové architektury v počítačové grafice a virtuální realitě
Investor: Grantová agentura ČR, Generické objektové architektury v počítačové grafice a virtuální realitě
LC06008, projekt VaVNázev: Centrum počítačové grafiky (Akronym: CPG)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, CPG - Centrum počítačové grafiky
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 12:04