PETROVIĆOVÁ, Katarina. E-learningový kurz Četba Caesara (Představení doplňkového kurzu řádné denní výuky) (Reading Ceasar as E-learning Study Course (Complementary study course)). 2007.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name E-learningový kurz Četba Caesara (Představení doplňkového kurzu řádné denní výuky)
Name in Czech E-learningový kurz Četba Caesara (Představení doplňkového kurzu řádné denní výuky)
Name (in English) Reading Ceasar as E-learning Study Course (Complementary study course)
Authors PETROVIĆOVÁ, Katarina (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 2007.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/07:00028073
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) Vzdělání v klasických jazycích; e-learning; četba Caesara
Keywords in English Classical education; E-learning; Caesar Reading
Tags Caesar Reading, Classical education, e-learning
Changed by Changed by: doc. Mgr. Katarina Petrovićová, Ph.D., učo 10362. Changed: 29/3/2010 13:18.
Abstract
Představení praktického kurzu komentované četby Caesarových Zápisků o válce galské, který je vytvořen jako podpora řádné denní výuky, nicméně zároveň předpokládá soustavnou práci jak na straně studenta, tak i na straně učitele. Výhody a nevýhody e-learningu v praxi.
Abstract (in English)
In the presentation, the practical course of the commented reading of Caesar's Commentarii de bello Gallico, created as a subsidiary tool of the regular study course, is introduced. In reading courses, special demands from both students and tutors are required. E-learning can faciliate them, but it also brings some disanvantages, which are also analysed.
Links
MSM0021622435, plan (intention)Name: Středisko pro interdisciplinární výzkum starých jazyků a starších fází jazyků moderních
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, The Centre for the Interdisciplinary Research of Ancient Languages and Older Stages of Modern Languages
PrintDisplayed: 26/4/2024 15:04