2006
PSYCHOSOCIAL SCHOOL CLIMATE - AN IMPORTANT INDICATOR OF SCHOOL HEALTH STATE
MAREŠ, JiříZákladní údaje
Originální název
PSYCHOSOCIAL SCHOOL CLIMATE - AN IMPORTANT INDICATOR OF SCHOOL HEALTH STATE
Název česky
PSYCHOSOCIÁLNÍ KLIMA ŠKOLY DŮLEŽITÝ UKAZATEL ZDRAVOTNÍHO STAVU ŠKOLY
Autoři
MAREŠ, Jiří (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, SCHOOL AND HEALTH 21(1), VOLS 1 AND 2, od s. 171-200, 30 s. 2006
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/06:00028085
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-119-5
UT WoS
000264731000009
Klíčová slova česky
klima školy, diagnostika klimatu školy, výzkum klimatu školy, negativní klima, pozitivní klima, intervence
Klíčová slova anglicky
school climate; assessment of school climate; research of school climate; negative climate; positive climate; interventions
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 6. 2009 14:19, Mgr. Dušan Kalášek
V originále
The survey study consists of five parts. In the introduction the author summarises various approaches of investigating the school climate and specifies the used terminology: school environment, school climate, school atmosphere. In the second part he discusses the issues connected with conceiving the school climate as a specific psychosocial phenomenon. Here he mentions subjectivity, group-formation, communicativeness, social constructiveness. The third part in-detail deals with methodological problems in investigating the psychosocial school climate and points out why serious climate research is so difficult. The fourth part deals with negative school climate and with possible interventions that would correct the unfavourable situation. The fifth part concentrates at a positive school climate and interventions following
Česky
Přehledová studie sestává z pěti částí. V úvodu autor shrnuje rozdílné přístupy ke zkoumání klimatu školy a zpřesňuje používanou terminologii: prostředí školy, klima školy, atmosféra školy. Ve druhé části diskutuje problémy spojené s pojímáním klimatu školy jako specifického psychosociálního jevu. Zmiňuje subjektivnost, skupinovost, sdílnost, sociální konstruovanost. Třetí část detailně probírá metodologické problémy při zkoumání psychosociálního klimatu školy a ukazuje, proč jsou seriózní výzkumy klimatu tak obtížné. Čtvrtá část se zajímá o negativní klima školy a možné intervence, které by nepříznivý stav napravily. Pátá část se soustřeďuje na pozitivní klima školy a intervence na něj navazující.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|