D 2006

PSYCHOSOCIAL SCHOOL CLIMATE - AN IMPORTANT INDICATOR OF SCHOOL HEALTH STATE

MAREŠ, Jiří

Základní údaje

Originální název

PSYCHOSOCIAL SCHOOL CLIMATE - AN IMPORTANT INDICATOR OF SCHOOL HEALTH STATE

Název česky

PSYCHOSOCIÁLNÍ KLIMA ŠKOLY DŮLEŽITÝ UKAZATEL ZDRAVOTNÍHO STAVU ŠKOLY

Autoři

MAREŠ, Jiří (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, SCHOOL AND HEALTH 21(1), VOLS 1 AND 2, od s. 171-200, 30 s. 2006

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/06:00028085

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-119-5

UT WoS

000264731000009

Klíčová slova česky

klima školy, diagnostika klimatu školy, výzkum klimatu školy, negativní klima, pozitivní klima, intervence

Klíčová slova anglicky

school climate; assessment of school climate; research of school climate; negative climate; positive climate; interventions

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 6. 2009 14:19, Mgr. Dušan Kalášek

Anotace

V originále

The survey study consists of five parts. In the introduction the author summarises various approaches of investigating the school climate and specifies the used terminology: school environment, school climate, school atmosphere. In the second part he discusses the issues connected with conceiving the school climate as a specific psychosocial phenomenon. Here he mentions subjectivity, group-formation, communicativeness, social constructiveness. The third part in-detail deals with methodological problems in investigating the psychosocial school climate and points out why serious climate research is so difficult. The fourth part deals with negative school climate and with possible interventions that would correct the unfavourable situation. The fifth part concentrates at a positive school climate and interventions following

Česky

Přehledová studie sestává z pěti částí. V úvodu autor shrnuje rozdílné přístupy ke zkoumání klimatu školy a zpřesňuje používanou terminologii: prostředí školy, klima školy, atmosféra školy. Ve druhé části diskutuje problémy spojené s pojímáním klimatu školy jako specifického psychosociálního jevu. Zmiňuje subjektivnost, skupinovost, sdílnost, sociální konstruovanost. Třetí část detailně probírá metodologické problémy při zkoumání psychosociálního klimatu školy a ukazuje, proč jsou seriózní výzkumy klimatu tak obtížné. Čtvrtá část se zajímá o negativní klima školy a možné intervence, které by nepříznivý stav napravily. Pátá část se soustřeďuje na pozitivní klima školy a intervence na něj navazující.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století