GREGAR, Tomáš a Tomáš PITNER. E-learning a sémantika. In Sborník šestého ročníku konference o e-learningu - SCO 2009. Brno: vydavatelství Masarykovy univerzity v Brně, 2009, s. 214-219. ISBN 978-80-210-4878-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název E-learning a sémantika
Název česky E-learning a sémantika
Název anglicky E-learning and semantics
Autoři GREGAR, Tomáš (203 Česká republika, garant) a Tomáš PITNER (203 Česká republika).
Vydání Brno, Sborník šestého ročníku konference o e-learningu - SCO 2009, od s. 214-219, 6 s. 2009.
Nakladatel vydavatelství Masarykovy univerzity v Brně
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14330/09:00028520
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-80-210-4878-2
Klíčová slova česky metadata; správa znalostí; tagování; Web 2.0; ontologie; XML; Wiki; Deep Thought; plug-in; vizualizace; Fresnel; sémantika; RDFS
Klíčová slova anglicky metadata; knowledge management; tagging; Web 2.0; ontology; XML; Wiki; Deep Thought; plug-in; visualization; Fresnel; semantics; RDFS
Štítky Deep Thought, Fresnel, knowledge management, metadata, ontology, plug-in, RDFS, semantics, tagging, visualization, Web 2.0, Wiki, XML
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Tomáš Gregar, učo 4099. Změněno: 28. 6. 2009 15:55.
Anotace
Existuje mnoho projektů, které se zabývají sémantikou dokumentů. Problémem je jejich reálná použitelnost. Jen málo aplikací je opravdu použitelných pro nespecializované uživatele, a ještě méně v oblasti elektronické podpory výuky. V tomto článku chceme představit rámec spolupracujících nástrojů, které pracují se sémantikou dokumentů, a problémem extrakce, ukládání a zobrazení sémantiky.
Anotace anglicky
There are plenty of projects aimed at incorporating semantic information into present day document processing. The main problem is their real-world usability. There are only a few really usable end-user applications on the web. And even fewer in the area of e-learning. In this paper we would like to analyze this state and introduce a framework of cooperating tools which work with the document semantics, on the problems of its extraction, storing, visualizing. Image semantics extraction is emphased more.
Návaznosti
1ET208050401, projekt VaVNázev: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 02:37