D 2009

Lightweight Document Semantics Processing in E-learning

GREGAR, Tomáš a Tomáš PITNER

Základní údaje

Originální název

Lightweight Document Semantics Processing in E-learning

Název česky

Lehké zpracování sémantiky dokumentu pro e-learning

Autoři

GREGAR, Tomáš (203 Česká republika, garant) a Tomáš PITNER (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Graz, Proceedings of I-KNOW ’09 9th International Conference on Knowledge Management and Knowledge Technologies, od s. 379-384, 6 s. 2009

Nakladatel

Verlag der Technischen Universität Graz

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Rakousko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14330/09:00028521

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-3-85125-060-2

Klíčová slova česky

metadata; e-learning; Web 2.0; tagování; sémantika; ontologie; RDFS; XML; Wiki; Deep Thought; plug-in; vizualizace; Fresnel

Klíčová slova anglicky

metadata; e-learning; Web 2.0; tagging; semantics; ontology; RDFS; XML; Wiki; Deep Thought; plug-in; visualization; Fresnel

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 10. 2009 15:54, RNDr. Tomáš Gregar

Anotace

V originále

There are plenty of projects aimed at incorporating semantic information into present day document processing. The main problem is their real-world usability. E-learning is one of the areas which can take advantage of the semantically described documents. In this paper we would like to introduce a framework of cooperating tools which can help extract, store, visualize semantics in this area.

Česky

Existuje velké množství projektů, které se zabývají zakomponováním sémantických informací ve zpracování dokumentů. Problémem je jejich reální využití. E-learning je jednou z oblastí, kde je sémantický popis dokumentů přínosem. V tomto článku bychom rádi představili rámec spolupracujících nástrojů pro extrakci, uložení a vizualizaci sémantiky v této oblasti.

Návaznosti

1ET208050401, projekt VaV
Název: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu