SMÉKAL, Vladimír. Self-management as a way of keeping a spiritual well-being of a teacher. In ŘEHULKA, Evžen (ed.). Teachers and Health 6 = Učitelé a zdraví 6. 1st edition. Brno: Paido; Masarykova univerzita v Brně. s. 27-31. ISBN 80-7315-093-X. 2004.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Self-management as a way of keeping a spiritual well-being of a teacher
Název česky Selfmanagement jako cesta k udržení duchovní pohody učitele
Autoři SMÉKAL, Vladimír (203 Česká republika, garant).
Vydání 1st edition. Brno, Teachers and Health 6 = Učitelé a zdraví 6, s. 27-31, 2004.
Nakladatel Paido; Masarykova univerzita v Brně
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/04:00028107
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 80-7315-093-X
UT WoS 000264734800002
Klíčová slova česky selfmanagement; integrita; charakter; civilizovanost; duchovní pohoda; výzvy a hrozby doby
Klíčová slova anglicky self-management; personality; integrity; character; civility; spiritual well-being; challenges and dangers of the epoch
Štítky character, civility, integrity, personality, self-management, spiritual well-being
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Vladimír Smékal, CSc., učo 668. Změněno: 1. 7. 2009 11:39.
Anotace
In the study there are analysed conditions and factors of personality formation and restoring through self-management. There is pointed out the trialistic theory of personality, which considers not only a psychosocial level but also a spiritual level embedded in character of a man. A training program of self-management for teachers and tutors is developed on the basis of the author's experience.
Anotace česky
Studie analyzuje podmínky formování a obnovování osobnostní integrity pedagoga cestou selfmanagementu. Důraz je kladen na trialistickou teorii osobnosti, která kromě tělesné a psychosociální složky bere v úvahu též složku duchovní zakotvenou v charakteru člověka. Na základě zkušeností autora je nastíněn program kurzů selfmanagementu pro učitele a výchovné pracovníky.
Návaznosti
LN00A023, projekt VaVNázev: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech
MSM 144100001, záměrNázev: Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 15:58