D 2009

Vzdělávání pedagogických pracovníků jako součást celoživotního vzdělávání v ČR

ADAMEC, Petr

Základní údaje

Originální název

Vzdělávání pedagogických pracovníků jako součást celoživotního vzdělávání v ČR

Název anglicky

Education of pedagogic workers as part of lifelong learning in Czech republic

Autoři

ADAMEC, Petr (203 Česká republika, garant)
doc.PhDr.Jiří Škoda, Ph.D., doc.PaedDr.Pavel Doulík, Ph.D.

Vydání

první. Ústí nad Labem, Pomáhající profese v reflexi aktuálních společenských proměn, od s. 9-17, 8 s. 2009

Nakladatel

Pedagogická fakulta UJEP, Ústí nad Labem

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14330/09:00036146

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-80-7414-123-2

Klíčová slova česky

Celoživotní vzdělávání, další vzdělávání učitelů, pedagogičtí pracovníci, pedagogické fakulty; počty účastníků; počty programů; nabídka programů; legislativní rámec

Klíčová slova anglicky

Lifelong learning; further training of teachers; pedagogic workers; faculties of education; numbers of participants; numbers of programs; offer of programs; legislative framework
Změněno: 1. 7. 2009 12:45, Mgr. Petr Adamec, Ph.D.

Anotace

V originále

Jedním z klíčových momentů pro zaměstnatelnost a následný produktivní život člověka, je dnes úspěšné celoživotní učení, které je současně příležitostí pro seberealizaci a osobnostní rozvoj. Toto tvrzení platí samozřejmě i pro učitelskou profesi, na kterou jsou kladeny velké nároky jak z hlediska potřebných znalostí a dovedností, které lze získat mnohdy až dlouholetou praxí, tak z hlediska psychologického. Programy celoživotního vzdělávání zažívají v současné době velký rozmach a jsou poskytovány jak vysokými školami, tak soukromými vzdělávacími institucemi. Cílem příspěvku je seznámit čtenáře s výsledkem krátkého průzkumu zaměřeného na nabídku programů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků na pedagogických fakultách v České republice. Nezbytnou součástí je informace o aktuálním legislativního rámci upravujícím tuto oblast jakož i orientační počty nabízených programů a účastníků v současné době tyto programy navštěvujících.

Anglicky

Presently, the effective long-life education is the pivotal element for employability and subsequent fruitful life of man. Long-life education is also an opportunity for self-fulfilment and personality development. This statement is obviously valid also for teachers, who are required to have extensive knowledge and skills, which are attainable during long time practise, and also to have mental qualities. Nowadays, the long-life educational courses prosper immensely and they are offered by universities and private educational institutions. In this contribution I would like to report the results of my short research, which targeted the courses for further training of teachers offered by faculties of Education in the Czech republic. Inevitable part of the contribution is information about up-to-date legislation on this sphere as well as approximate numbers of offered courses and participants attending presently these courses.