a 2007

Educational research "Dynamic model of experiential learning" in a study program Teacher 1st grade elementary school to PdF MU Brno

JEDLIČKOVÁ, Helena

Základní údaje

Originální název

Educational research "Dynamic model of experiential learning" in a study program Teacher 1st grade elementary school to PdF MU Brno

Název česky

Pedagogický výzkum Dynamického modelu zkušenostního učení ve studijním programu Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na PdF MU v Brně

Vydání

3. mezinár. konf. Příprava učitelů v dekádě vzdělávání a výchovy k udržitelnému rozvoji, sborník abstraktů, 2007

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-213-1608-9

Klíčová slova česky

Dynamický model zkušenostního učení. Biologie pro život a zdraví. Znalostní báze učitelů. Profesionální znalosti.

Klíčová slova anglicky

Dynamic model of experiential learning "Biology for Life and Health . Knowledge base of teaching. Professional knowledge.

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 18. 3. 2010 01:46, Ing. Helena Jedličková, Ph.D.

Anotace

V originále

The article presents research conclusions about the implementation of the Learning by doing and Kknowledge base of teaching into the biology course of students teacher for Primary school. EU educational development trend for the 21st century, environment and sustainability, show that informative teaching is being replaced by regulative-based (use of digital and information technology), productive-based (creative effort and practice), and heuristic-based(experimental) teaching. An optimal model of didactic preperation of teachers (professional knowledge) can to by ancreated without a close attachment to professional part of the branch and without a link to pedagogical practice. The Model of programe Biology for Life and Health has been launched at the Biological Department of the Faculty of Education of Masaryk Univerzity, Brno, Czech Republic.

Česky

Příspěvek představuje dílčí výsledky výzkumu, zabývajícího se implementací činnostního–autentického a zkušenostního učení, které se jeví jako klíčové pro vytváření znalostního základu vyučování (knowledge base of teaching) i profesního poznání (professional knowledge), do environmentálního vzdělávání studentů v programu Biologie pro život a zdraví na PdF MU v Brně. Prezentovanou částí programu je longitudinální a sublongitudinální výzkum reformního projektu vzdělávání, zaměřeného na environmentální vzdělávání budoucích učitelů primárních škol. Pomocí akčního výzkumu vznikl, je ověřován a zde prezentován Dynamický model zkušenostního učení, kde je informativní výuka nahrazována výukou regulativní (využívající digitálních a informačně-komunikativních technologií), produktivní (zaměřenou na tvořivost a altrnativní formy praxe) a heuristickou (experimentální) pro zkušenostní a činnostníautentické učení, založené na sebereflexi studentů. Výzkum ukazuje, že pro profesionalizaci učitelské profese (professional knowledge) nelze vytvořit optimální model didaktické přípravy budoucích učitelů bez úzké vazby na odbornou složku oboru a bez návaznosti na pedagogickou praxi. Program a model byl navržen a je realizován v Tréningovém středisku výchovy a vzdělávání pro TUR Kejbaly, které je budováno při katedře biologie PdF MU v Brně jako modelové pracoviště pro environmentální vzdělávání dle trendů ve vzdělávání pro 21. století a udržitelný rozvoj v EU.

Návaznosti

MSM0021620862, záměr
Název: Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání