D 2009

Mapová zobrazení a kartografické dovednosti jako předmět pedagogického výzkumu.

KNECHT, Petr a Hana SVATOŇOVÁ

Základní údaje

Originální název

Mapová zobrazení a kartografické dovednosti jako předmět pedagogického výzkumu.

Název anglicky

Maps and maps skills as an educational research object

Autoři

KNECHT, Petr (203 Česká republika, garant) a Hana SVATOŇOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Liberec, Geodny Liberec 2008 sborník příspěvků. 8 s. 2009

Nakladatel

Technická univerzita v Liberci

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00036159

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7372-443-6

Klíčová slova česky

didaktika geografie, dětská kartografie, kartografické dovednosti, mapy

Klíčová slova anglicky

geography teaching and learning; educational research; educational cartography; map skills; maps

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 7. 2009 12:49, doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek je přehledovou studií shrnující výzkumy mapových zobrazení a práce s mapou v kontextu geografického vzdělávání. Ze studie vyplývá, že didaktika geografie v této oblasti disponuje množstvím domácích i zahraničních výzkumů. Závěry těchto výzkumů je možné využít jednak v teoretické rovině jako východisko pro realizaci dalších výzkumných šetření a jednak v praktické rovině jako vodítko pro zvyšování kvality vyučování a učení školní geografie. Autoři v závěru uvádějí hlavní poznatky, které na podkladu prezentovaných výzkumů přispívají k rozvoji teoretické výbavy didaktiky geografie.

Anglicky

The paper is a review study which summarises educational cartography research. The contribution emerges that the theory of geography learning and teaching keeps many studies at disposal in this field. It is possible to use findings of these studies in both theoretical and practical way. In the theoretical way it is possible to use the findings as a base for educational cartography further research and in the practical way as a guideline for improving learning and teaching in school geography. The authors conclude the main aspects of reviewed studies that contribute to the development of geography learning and teaching theory.

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání