2009
Mapová zobrazení a kartografické dovednosti jako předmět pedagogického výzkumu.
KNECHT, Petr a Hana SVATOŇOVÁZákladní údaje
Originální název
Mapová zobrazení a kartografické dovednosti jako předmět pedagogického výzkumu.
Název anglicky
Maps and maps skills as an educational research object
Autoři
KNECHT, Petr (203 Česká republika, garant) a Hana SVATOŇOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Liberec, Geodny Liberec 2008 sborník příspěvků. 8 s. 2009
Nakladatel
Technická univerzita v Liberci
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00036159
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7372-443-6
Klíčová slova česky
didaktika geografie, dětská kartografie, kartografické dovednosti, mapy
Klíčová slova anglicky
geography teaching and learning; educational research; educational cartography; map skills; maps
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 7. 2009 12:49, doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.
V originále
Příspěvek je přehledovou studií shrnující výzkumy mapových zobrazení a práce s mapou v kontextu geografického vzdělávání. Ze studie vyplývá, že didaktika geografie v této oblasti disponuje množstvím domácích i zahraničních výzkumů. Závěry těchto výzkumů je možné využít jednak v teoretické rovině jako východisko pro realizaci dalších výzkumných šetření a jednak v praktické rovině jako vodítko pro zvyšování kvality vyučování a učení školní geografie. Autoři v závěru uvádějí hlavní poznatky, které na podkladu prezentovaných výzkumů přispívají k rozvoji teoretické výbavy didaktiky geografie.
Anglicky
The paper is a review study which summarises educational cartography research. The contribution emerges that the theory of geography learning and teaching keeps many studies at disposal in this field. It is possible to use findings of these studies in both theoretical and practical way. In the theoretical way it is possible to use the findings as a base for educational cartography further research and in the practical way as a guideline for improving learning and teaching in school geography. The authors conclude the main aspects of reviewed studies that contribute to the development of geography learning and teaching theory.
Návaznosti
LC06046, projekt VaV |
|