VOLEK, Jaromír. Quality Press or Economic Success? Commercialization of Press According to Czech Editors. Observatorio. Lisbon: The Observatory for Media, 2009, roč. 3, č. 2, s. 40-61, 21 s. ISSN 1646-5954.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Quality Press or Economic Success? Commercialization of Press According to Czech Editors
Název česky Seriózní tisk nebo ekonomický úspěch? Komercializace tisku podle českých editorů
Autoři VOLEK, Jaromír (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Observatorio, Lisbon, The Observatory for Media, 2009, 1646-5954.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Portugalsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/09:00029412
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky bulvarizace komercionalizace editoři českých deníků editoriální politika obranné profesní mechanismy profesní hodnoty
Klíčová slova anglicky commercialization Czech editors editorial politics reading taste tabloidization
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D., učo 2443. Změněno: 14. 3. 2011 21:13.
Anotace
Czech newspaper editors still face a persistent dilemma after the transformation of the Czech media system at the end of the last century. They are confronted with a significantly accelerated process of commercialization in the entire media sector. Coping with this process is not easy for many of them. The presented paper is based upon the research project - Czech newspaper editors which was undertaken between June-August 2007. The main objective of this study was to show how Czech newspaper editors changed their editorial strategy after the collapse of the former media system in the 1990s and to what extent they have adapted to the pressure of economic rationalization and the commercialization of the media sector. The second objective was to describe criteria that editors instinctively use to evaluate what readers want to consume.
Anotace česky
Dvacet let po rozpadu starého mediálního systému jsou editoři českých deníků konfrontování s několika profesními dilematy, která úzce souvisí s dvěma klíčovými charakteristikami transformace českého mediálního systému: s procesem komercionalizace a bulvarizace. Předložený text vychází z výzkumného projektu Český editor, který byl realizován v druhé polovině roku 2007. Jeho hlavním cílem bylo analyticky popsat jak se editoři tištěných deníků vyrovnávají se strukturální proměnou mediálního systému, respektive e změnami v chování médií v situaci zvyšujícího se tlaku ekonomické racionalizace celého mediálního sektoru. Jinými slovy do jaké míry se ztotožňují s ekonomicko-technologickými změnami v chování deníků a jak jim přizpůsobují své profesní strategie..
Návaznosti
GA403/02/0136, projekt VaVNázev: Český novinář - portrét lidí, kteří pracují v české žurnalistice, a jejich práce
Investor: Grantová agentura ČR, Český novinář - portrét lidí, kteří pracují v české žurnalistice, a jejich práce
VytisknoutZobrazeno: 1. 10. 2024 16:44