POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Martin SEDLÁČEK. Další fáze v kariéře ředitele školy. In Český pedagogických výzkum v mezinárodním kontextu. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Další fáze v kariéře ředitele školy
Název česky Další fáze v kariéře ředitele školy
Název anglicky Further Stages of Life and Professional Careers of Czech School Headteachers
Autoři POL, Milan (203 Česká republika, garant), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika).
Vydání Český pedagogických výzkum v mezinárodním kontextu, 2009.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/09:00029431
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky ředitel;škola;kariéra;životní dráha;fáze
Klíčová slova anglicky headteacher;school;career;life path;phase;
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Změněno: 27. 7. 2009 15:45.
Anotace
Příspěvek je další z řady výstupů výzkumného projektu "Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha" (GAČR, 406/07/0845). Cílem kvalitativně vedeného výzkumu je přispět k poznání práce ředitelů škol v kontextu jejich životní a profesní dráhy. Prolínání profesní a životní dráhy interpretujeme mimo jiné na základě určujících momentů, které kariéru ředitelů rozdělují do pomyslných fází. V tomto příspěvku navazujeme na předchozí konferenční vystoupení, kde jsme rozkryli metodologii výzkumu a zakládání ředitelské kariéry (ČAPV 2007, 2008) a nyní představíme základní rysy dalších fází ve vývoji ředitelské dráhy.
Anotace anglicky
The target of our research is to contribute to the knowledge of the theory and practice of the headteachers work in the context of their life and professional careers. Life and professional career is understood as an imaginary line created by an individual along his/her aims in life. It is influenced by the environment and related to the competencies, interests and opportunities of each individual (Hierbert, Borgen, 2002; Gysbers, Heppner, Johnston, 1998). This contribution will present answers to a major question of our research: What shapes the life and professional career of a headteacher of a Czech school? We will mainly be interested in who becomes school headteacher, in which stages of their lives headteachers adopt their position, which particular stages in the execution of their job are typical, which critical incidents are related to the position of the headteacher, and so forth.
Návaznosti
GA406/07/0845, projekt VaVNázev: Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha
Investor: Grantová agentura ČR, Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha
VytisknoutZobrazeno: 16. 8. 2024 03:06