BAZALOVÁ, Barbora. Sociální aspekty autismu. In BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. 1. vyd. Brno: MU, 2009, 16 s. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5032-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sociální aspekty autismu.
Název anglicky Social Aspects of Autism.
Autoři BAZALOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. 16 s. Speciální pedagogika, 2009.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00036319
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5032-7
Klíčová slova česky výzkumný záměr; poruchy autistického spektra; autismus; sociální aspekty; problémové chování; dítě; žák; integrovaný žák
Klíčová slova anglicky research project; autism spectrum disorders; autism; social aspects; problematic behaviour; child; pupil; integrated pupil
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D., učo 11544. Změněno: 15. 2. 2016 23:06.
Anotace
Tento příspěvek je výsledkem činnosti výzkumného týmu se zaměřením na Základní vzdělávání žáků s PAS a možnosti jejich dalšího uplatnění ve vzdělávacím procesu a na trhu práce v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (MSM 0021622443), jehož řešitelem je prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. Příspěvek je zaměřen na sociální aspekty autismu u jednotlivých poruch autistického spektra. Porucha sociálního chování patří do triády diagnostických kritérií autismu. Na vývojových grafech jednotlivých případů a kasuistických studiích jsme se snažili poukázat na sociální izolovanost a těžkou pozici jedinců s autismem ve společnosti a v kolektivu ostatních spolužáků.
Anotace anglicky
This article is the result of the work of the research team focusing on Elementary Education of Pupils with ASD and their Further Opportunities in the Educational Process and on the Labour Market from the Research project called Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Education Programme for Elementary Education (MSM 0021622443) led by prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. This article deals with social aspects of autism and particular disorders from the autism spectrum. Disturbed social behaviour belongs into the triad of diagnostic criteria of autism. There are graphs of development of selected children with autism and also case studies showing a social exclusion and a very difficult position of individuals with autism in the society and among other classmates.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 08:19