BAZALOVÁ, Barbora. Speciální potřeby žáků s poruchami autistického spektra. Realizace výzkumného záměru. In VÍTKOVÁ, Marie a Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1. vyd. Brno: MU, 2009, 8 s. ISBN 978-80-7315-188-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Speciální potřeby žáků s poruchami autistického spektra. Realizace výzkumného záměru
Název anglicky Special Needs of Pupils with Autism Spectrum Disorders. Realization of Research
Autoři BAZALOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 8 s. 2009.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00036320
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-188-1
Klíčová slova česky speciální potřeby; poruchy autistického spektra; autismus; vzdělávání; výzkumný záměr
Klíčová slova anglicky special needs; autism spectrum disorders; autism; education; research project
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D., učo 11544. Změněno: 15. 2. 2016 23:01.
Anotace
Příspěvek prezentuje činnost výzkumného týmu č. 14 (Základní vzdělávání žáků s PAS a možnosti jejich dalšího uplatnění ve vzdělávacím procesu a na trhu práce) a parciální výsledky z realizace výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (MSM 0021622443), jehož řešitelem je prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. V příspěvku jsou obsaženy nové teoretické poznatky z oblasti poruch autistického spektra, se kterými se výzkumný tým seznámil v průběhu uplynulého roku jak v podmínkách České republiky, tak i v zahraničí, dále jsou zde prezentovány parciální výsledky výzkumu, anketou získaná data o počtu žáků s PAS v Jihomoravském kraji, na závěr jsou uvedeny dvě kasuistické studie ukazující možnosti integrovaného vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra, které vždy musí být striktně přizpůsobeno individualitě daného žáka.
Anotace anglicky
The article presents work of the research team n. 14 (Basic Education of Pupils with ASD and their Further Opportunities in the Educational Process and on the Labour Market) and partial results from the research Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Education Programme for Basic Education (MSM 0021622443) led by prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. This article summarizes new theoretical information about autism spectrum disorders from the Czech Republic and from abroad, partial data obtained by the survey dealing with the number of pupils with ASD in the South Moravian Region are presented. Two case studies showing inclusive education of pupils with autism spectrum disorder, which must be strictly individualised for each pupil, are presented at the end of this paper.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 13. 5. 2024 18:31