J 2009

Bildung der Schüler mit Störungen des autistischen Spektrums in der Tschechischen Republik

BAZALOVÁ, Barbora a Lucie PROCHÁZKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Bildung der Schüler mit Störungen des autistischen Spektrums in der Tschechischen Republik

Název česky

Vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra v České republice

Název anglicky

Education of Pupils with Autism Spectrum Disorders in the Czech Republic

Autoři

BAZALOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí) a Lucie PROCHÁZKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

behinderte Menschen, Graz, Rakousko, 2009, 1561-2791

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Rakousko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00036385

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

poruchy autistického spektra; autismus; speciálně pedagogické centrum; klient; žák; vzdělávání

Klíčová slova anglicky

autism spectrum disorders; autism; special education centre; client; pupil; education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 12. 2010 21:26, doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.

Anotace

V originále

Dieser Beitrag bringt Informationen über die Störungen des autistischen Spektrums in der Tschechischen Republik. Er präsentiert den tschechischen Zugang zu der Problematik und die derzeitigen Trends einschliesslich der Bildungsmöglichkeiten. Einen Bestandteil bilden die Teilergebnisse der Forschungsarbeit des Teams orientiert an die Grundbildung der Schüler mit Störungen des autistischen Spektrums und Möglichkeiten ihrer weiteren Durchsetzung im Bildungsprozess und am Arbeitsmarkt im Rahmen des Forschungsvorhabens Sonderpädagogischer Förderbedarf der Schüler im Kontext des Rahmenbildungsprogramms für die Grundbildung (MSM 0021622443).

Česky

Tento příspěvek přináší informace o poruchách autistického spektra v České republice. Prezentuje český přístup k této problematice a současné trendy včetně možností vzdělávání. Jsou zde také obsaženy dílčí výsledky výzkumné práce týmu se zaměřením na Základní vzdělávání žáků s PAS a možnosti jejich dalšího uplatnění ve vzdělávacím procesu a na trhu práce v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (MSM 0021622443).

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání