KACHLÍK, Petr a Marie HAVELKOVÁ. Implementation of Minimal preventive programme in primary and secondary school conditions. In ŘEHULKA, E. et al. (Ed.). School and Health 21: Topical Issues in Health Education. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2009, s. 209-217. ISBN 978-80-210-4930-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Implementation of Minimal preventive programme in primary and secondary school conditions
Název česky Realizace Minimálního preventivního programu v podmínkách základní a střední školy
Autoři KACHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant) a Marie HAVELKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno, ŘEHULKA, E. et al. (Ed.). School and Health 21: Topical Issues in Health Education, od s. 209-217, 9 s. 2009.
Nakladatel Masarykova univerzita Brno
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 30000 3. Medical and Health Sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00036499
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-4930-7
Klíčová slova česky Minimální preventivní program; škola; žák; prevence; komunita; závislost
Klíčová slova anglicky Minimal preventive programme; school; pupil; prevention; community; addiction
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D., učo 2190. Změněno: 26. 3. 2010 20:06.
Anotace
The Minimal preventive programme (MPP) represents a key device to implement prevention in education in the primary, secondary and special school conditions. The problems of habit-forming substations usage and addiction behaviour are a part of serious forms of social pathology, children and adolescents are an important risk group. This contribution informs about selected projects that are in motion under the terms of MPP in schools, further information is about the questionnaire survey implemented in 26 schools in the Czech Republic and aimed at the MPP characterization and evaluation. The study conveyed a result that preventive programmes in schools should be oriented and directed to pupils studying all the grades of schools, their realization should step not only into the lessons, but also into the childrens free time activities, every child needs an individual approach, the cooperation with parents and their knowledge ability should not be neglected, it is purposeful to outline the prevention as a matter of community with state and other subjects connection, and to use the interactive methods.
Anotace česky
Minimální preventivní program (MPP) představuje klíčový nástroj k realizaci prevence ve školství v podmínkách základních, středních a speciálních škol. Problematika zneužívání návykových látek a návykového chování patří k závažným formám sociálních patologií, děti a mladiství jsou významnými rizikovými skupinami. Příspěvek informuje o vybraných projektech, které v rámci MPP na školách probíhají, dále o dotazníkovém šetření uskutečněném ve 26 školách v ČR a zaměřeném na charakteristiku a hodnocení chodu MPP. Ze studie vyplynulo, že preventivní projekty na školách by měly být cíleny a určeny pro žáky všech stupňů, jejich realizace by měla zasahovat nejen do výuky, ale též do volnočasových aktivit dětí. Každé dítě vyžaduje individuální přístup, nesmí se zapomínat na spolupráci s rodiči a jejich dobrou informovanost, je účelné koncipovat prevenci jako komunitní se zapojením státních i nestátních subjektů, využívat interaktivních postupů.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 6. 5. 2024 23:26