HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK a Pavel MENŠÍK. Do School Workers Understand the Necessity of Health Education Field Independency in Teaching of Future Teachers ? In HORKÁ, H. et al. (Eds.). Anotace 5. Mezinárodní konference Škola a zdraví pro 21. století. 2009. ISBN 978-80-7392-098-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Do School Workers Understand the Necessity of Health Education Field Independency in Teaching of Future Teachers ?
Název česky Chápou pracovníci ve školství nutnost samostatnosti oboru Výchova ke zdraví ve výuce budoucích učitelů ?
Autoři HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK a Pavel MENŠÍK.
Vydání HORKÁ, H. et al. (Eds.). Anotace 5. Mezinárodní konference Škola a zdraví pro 21. století, 2009.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 30000 3. Medical and Health Sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7392-098-2
Klíčová slova česky anketa; pedagogická fakulta; postoje; prevence; student; učitel; výchova ke zdraví; výuka; znalosti
Klíčová slova anglicky survey; Faculty of Education; attitudes; prevention; student; teacher; Health Education; teaching; knowledge
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D., učo 2190. Změněno: 31. 8. 2009 16:10.
Anotace
This contribution gives a brief outline of inception, development and integration of independent Health Education field of study into the teaching in Faculty of Education, Masaryk University, Brno, as well as opinions on it. The contribution presents a view of university teachers, students and pedagogues teaching in schools on rightfulness of separation of Health Education field of study. This field permeates through many scientific disciplines (e.g. biology, chemistry, physics), it is also related to physical education and media education. Regardless, it is a separate field of study with its own content and didactics. Teachers engaged in Health Education have to be properly prepared for this responsible work in faculties of education. University teachers should dispose of not only perfect multidisciplinable knowledge, but also should have mastered didactics to address students of either full-time or combined study mode.
Anotace česky
Příspěvek stručně mapuje vznik, vývoj a začlenění samostatného oboru Výchova ke zdraví do výuky na Pedagogické fakultě MU Brno. a názory na něj. Je zde prezentován pohled vysokoškolských učitelů, studentů a pedagogů z praxe na oprávněnost samostatnosti oboru . Výchova ke zdraví. Tento obor prostupuje mnoha vědními disciplínami (např. biologií, chemií, fyzikou), dotýká se tělesné a mediální výchovy. Přesto však se jedná o zcela samostatný obor s vlastní obsahovou náplní a didaktikou. Učitelé, kteří se mu budou věnovat, musejí být na tento zodpovědný úkol náležitě připravováni na pedagogických fakultách. Vysokoškolští pedagogové by měli disponovat nejen dobrými multidisciplinárními znalostmi, ale být též mistry didaktiky, aby dokázali oslovit jak posluchače prezenční, tak i kombinované formy studia.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 15:18