Detailed Information on Publication Record
2009
Criteria for Measurement of Citizen Satisfaction with Public Services: Public Libraries
URBÁNEK, Tomáš and Růžena LUKÁŠOVÁBasic information
Original name
Criteria for Measurement of Citizen Satisfaction with Public Services: Public Libraries
Name in Czech
Kritéria měření spokojenosti občanů s veřejnými službami: veřejné knihovny
Authors
URBÁNEK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) and Růžena LUKÁŠOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Entscheidungen und Veränderungen in Arbeit, Organisation und Wirtschaft, 2009
Other information
Language
English
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Austria
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/09:00029472
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-3-7089-0448-1
Keywords (in Czech)
Spokojenost občanů Veřejné služby
Keywords in English
Citizen satisfaction Public services
Tags
International impact
Změněno: 12/9/2009 22:42, doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.
V originále
The aim of the presented research was to identify the criteria of citizen satisfaction with the services of public libraries and to compare them: 1) with the criteria published in professional literature, and 2) with the criteria used for the measurement of user satisfaction with public libraries in the Czech Republic and other countries. By means of qualitative research, carried out using the critical incident technique, the service key characteristics which affect the clients perception of the library services quality were found out. On the basis of the acquired qualitative data a questionnaire was created and quantitative research was carried out with the sample containing 443 respondents. The data were processed using the factor and the regression analyses.
In Czech
Cílem prezentovaného výzkumu bylo identifikovat kritéria spokojenosti občanů se službami veřejných knihoven a srovnat je: 1) s kritérii publikovanými v odborné literatuře, 2) s kritérii užívanými pro měření spokojenosti s veřejnými knihovnami v České republice a v zahraničí. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu provedeného pomocí metody kritických událostí byly identifikovány charakteristiky služeb které ovlivňují percepci kvality služeb veřejných knihoven. Na základě získaných kvalitativních dat byl vyvinut dotazník a proveden kvantitativní výzkum na vzorku 443 respondentů. Data byla zpracována prostřednictvím faktorové a regresní analýzy.
Links
GA402/07/1486, research and development project |
|