BERÁNEK, Jaroslav. Mohou kvadratické rovnice rozvíjet matematické myšlení? In Príprava učitelov v procese školských reforiem. první. Prešov: Pedagogická fakulta PU, 2009, s. 34-41. ISBN 978-80-555-0014-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mohou kvadratické rovnice rozvíjet matematické myšlení?
Název anglicky Can quadratic equations develop mathematical thinking?
Autoři BERÁNEK, Jaroslav (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Prešov, Príprava učitelov v procese školských reforiem, od s. 34-41, 8 s. 2009.
Nakladatel Pedagogická fakulta PU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10101 Pure mathematics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00036649
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-555-0014-0
Klíčová slova česky Kvadratická rovnice; vztahy mezi kořeny a koeficienty; problémové vyučování.
Klíčová slova anglicky Quadratic equations; relations between roots and coefficients; problem teaching.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc., učo 2311. Změněno: 28. 1. 2013 11:47.
Anotace
Obsahem příspěvku jsou kvadratické rovnice a jejich využití při rozvíjení matematického myšlení studentů. Ačkoliv problematika kvadratických rovnic se na první pohled jeví jako zcela prozkoumaná, neustále je možno nacházet různé zajímavosti, které se řešení kvadratických rovnic dotýkají. Tyto doplňky přitom nejsou příliš vzdáleny od osnov školské matematiky a proto je lze využít i pro samostatnou činnost studentů v rámci problémové výuky v matematice.
Anotace anglicky
The article deals with quadratic equations and their usage at the development of students mathematical thinking. Although the area of quadratic equations seems to be completely exploited, there still can be found different pecularities in which quadratic equations are included. These additions are not too diverse from school mathematics curriculum and therefore they can be easily used for independent students activities within problem teaching of mathematics.
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 06:18