D 2009

Specializované edice literatury pro děti a mládež zohledňující potřeby dyslektických žáků

ŠUBRTOVÁ, Milena

Základní údaje

Originální název

Specializované edice literatury pro děti a mládež zohledňující potřeby dyslektických žáků

Název česky

Specializované edice literatury pro děti a mládež zohledňující potřeby dyslektických žáků

Název anglicky

Specialized editions of children and youth literature tailored to needs of dyslexic pupils

Autoři

ŠUBRTOVÁ, Milena (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 157 s. 2009

Nakladatel

MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00036681

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-188-1

Klíčová slova česky

dyslektičtí čtenáři; specializovaná beletristická edice, požadavky na adaptaci textů, názory učitelů

Klíčová slova anglicky

dyslexic readers; specialized fiction editions; requirements form adaptation of texts; teachers opinions
Změněno: 21. 2. 2010 15:30, doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek vychází ze specifik čtenářského vývoje žáků s dyslexií a zabývá se otázkami specializovaných edic literatury pro děti a mládež. Stav v České republice je konfrontován se zkušenostmi ze zahraničního knižního trhu, na němž ediční řady koncipované pro potřeby handicapovaných žáků či žáků s poruchami učení mají své místo. Požadavky na specializovanou edici se odvíjejí mimo jiné od průzkumu prováděného v českých školách mezi učiteli.

Anglicky

The paper draws on particularities of the reading development of dyslexic pupils dealing with specialized editions of the literture for children and youth. The situation in the Czech Republic is conmpared with foreign books markets where edition series tailored to the needs of pupils with disabilities or pupils with learning difficulties are firmly established. Requirements form specialized edition are based, among others, on a research conducted among teachers in Czech schools.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání