2009
Specializované edice literatury pro děti a mládež zohledňující potřeby dyslektických žáků
ŠUBRTOVÁ, MilenaZákladní údaje
Originální název
Specializované edice literatury pro děti a mládež zohledňující potřeby dyslektických žáků
Název česky
Specializované edice literatury pro děti a mládež zohledňující potřeby dyslektických žáků
Název anglicky
Specialized editions of children and youth literature tailored to needs of dyslexic pupils
Autoři
ŠUBRTOVÁ, Milena (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 157 s. 2009
Nakladatel
MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00036681
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-188-1
Klíčová slova česky
dyslektičtí čtenáři; specializovaná beletristická edice, požadavky na adaptaci textů, názory učitelů
Klíčová slova anglicky
dyslexic readers; specialized fiction editions; requirements form adaptation of texts; teachers opinions
Změněno: 21. 2. 2010 15:30, doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D.
V originále
Příspěvek vychází ze specifik čtenářského vývoje žáků s dyslexií a zabývá se otázkami specializovaných edic literatury pro děti a mládež. Stav v České republice je konfrontován se zkušenostmi ze zahraničního knižního trhu, na němž ediční řady koncipované pro potřeby handicapovaných žáků či žáků s poruchami učení mají své místo. Požadavky na specializovanou edici se odvíjejí mimo jiné od průzkumu prováděného v českých školách mezi učiteli.
Anglicky
The paper draws on particularities of the reading development of dyslexic pupils dealing with specialized editions of the literture for children and youth. The situation in the Czech Republic is conmpared with foreign books markets where edition series tailored to the needs of pupils with disabilities or pupils with learning difficulties are firmly established. Requirements form specialized edition are based, among others, on a research conducted among teachers in Czech schools.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|