ŠUBRTOVÁ, Milena. Umělecká literatura pro děti a mládež s romskou tematikou jako jeden z prostředků multikulturní výchovy při edukaci a integraci romských žáků. In Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Brno: Paido, 2009, 10 s. ISBN 978-80-7315-188-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Umělecká literatura pro děti a mládež s romskou tematikou jako jeden z prostředků multikulturní výchovy při edukaci a integraci romských žáků
Název česky Umělecká literatura pro děti a mládež s romskou tematikou jako jeden z prostředků multikulturní výchovy při edukaci a integraci romských žáků
Název anglicky Children and youth literature reflecting the topic of roma people as a means of multi-cultural education in roma pupils education and integration
Autoři ŠUBRTOVÁ, Milena (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 10 s. 2009.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00036688
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-188-1
Klíčová slova česky literatura pro děti a mládež; romská tematika; obraz Romů v české literatuře pro děti a mládež; literatura jako prostředek multikulturí výchovy
Klíčová slova anglicky literature for children and youth; the topic of Roma people; the picture of Roma people in Czech literature for children and youth; literature as a means of multi-cultural education
Změnil Změnila: doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D., učo 2019. Změněno: 25. 9. 2009 09:48.
Anotace
Příspěvek poukazuje na pozitivní roli literatury pro děti a mládež ve vzdělávání romských žáků. Představuje současnou literaturu pro děti a mládež, reflektující romskou tematiku, ať již psanou samotnými Romy či autory neromského původu. Zamýšlí se nad možnostmi jejího využití v edukačním procesu. Výzkum recepce.
Anotace anglicky
The article points out the positive role of literature for children and youth in educating Roma pupils. It presents the current literature for children and youth reflecting the topic of Roma people regardless of whether it is written by Roma and other authors. Also, possibilites of its use in the educational process are considered. Research of reception.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 20:03