KUNC, Josef, Irena OPLUŠTILOVÁ, Petr TONEV a Jaroslav MARYÁŠ. Difúze konceptu fast food v ČR: příklad řetězce McDonalds. In 50 let geografie na Přírodovědecké fakultě UP v Olomouci, Olomouc. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Difúze konceptu fast food v ČR: příklad řetězce McDonalds
Název anglicky Diffusion of Fast Food Concept in Czech Republic: McDonalds chain example
Autoři KUNC, Josef (203 Česká republika, garant), Irena OPLUŠTILOVÁ (203 Česká republika), Petr TONEV (203 Česká republika) a Jaroslav MARYÁŠ (203 Česká republika).
Vydání 50 let geografie na Přírodovědecké fakultě UP v Olomouci, Olomouc, 2009.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/09:00029516
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky změna chování; společnost; difúze inovace; řetězec McDonalds; Česká republika
Klíčová slova anglicky Behavior Change; Society; Diffusion of Innovation; McDonalds Chain; The Czech Republic
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: doc. RNDr. Josef Kunc, Ph.D., učo 18338. Změněno: 6. 1. 2010 15:03.
Anotace
Za posledních zhruba 20 let došlo v České republice k výrazným proměnám souvisejících mj. také se změnami ve způsobech lidského chování, jež se odrazily ve zcela odlišných postojích a kulturně-společenských návycích několika různých generací. Tyto změny jsou vázány také na volnočasové aktivity související s postupující globalizací, např. se vstupem nadnárodních řetězců typu fast food na náš trh. Největším řetězcem tohoto typu je skupina McDonalds, která se u nás etablovala již od počátku 90. let. McDonalds se stal ve světě a do jisté míry bohužel i v České republice významným fenoménem, ovlivňujícím kulturu a životní postoj nejen mladé generace narozenou po roce 1989. Protože se jedná o nový prvek v našem prostoru, můžeme ho považovat za inovaci a pokusit se identifikovat a zhodnotit jeho difúzní proces. To je také základním cílem našeho příspěvku.
Anotace anglicky
The Czech Republic passed by significant transformations related among others to human behavior turnovers during last 20 years. The changes have shown up in different approaches and socio-cultural customs of several various generations. The changes are engaged also to leisure time activities relating to progressive globalization, e.g. with admittion of transnational fast food chain to czech market. The biggest company domain is McDonalds Corporation established in Czech Republic since the beginning of 90s. McDonalds became in the world and unfortunately in the Czech Republic as well important phenomenon inspiring culture and lifestyle not only of young generation born after 1989. Like a new appearance in our space is to be consider innovation phenomenon and we are going to identify and asses its diffusion process. And this is primary objective of our contribution as well.
Návaznosti
GA403/09/0885, projekt VaVNázev: Prostorové modely chování v měnícím se urbánním prostředí z pohledu geografie času
Investor: Grantová agentura ČR, Prostorové modely chování v měnícím se urbánním prostředí z pohledu geografie času
VytisknoutZobrazeno: 11. 5. 2024 14:26