k 2009

The CPV Video Study of English: Analysses of Teaching and Learning in Czech Lower-Secondary English Classes

NAJVAR, Petr a Veronika NAJVAROVÁ

Základní údaje

Originální název

The CPV Video Study of English: Analysses of Teaching and Learning in Czech Lower-Secondary English Classes

Název česky

CPV videostudie anglického jazyka: analýza vyučování a učení v české základní škole

Název anglicky

The CPV Video Study of English: Analysses of Teaching and Learning in Czech Lower-Secondary English Classes

Vydání

Conference ECER 2009, 2009

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

videostudie; ESL; vyučování; učení; příležitosti k učení

Klíčová slova anglicky

video study; ESL; teaching; learning; opportunities to learn

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 10. 2009 13:32, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.

Anotace

V originále

This poster introduces the methodological approach and selected findings of the CPV Video Study of English that is being carried out by the Educational Research Centre of the Masaryk University’s Faculty of Education. The results of analysed data (79 lesson units) show that English instruction is very teacher-centered in the Czech Republic. The main emphasis is layed on practicing new content and revising. The traditional didactic tools (such as blackboard, textbook or worksheets) are used often, while new media (such as ICT, audio, video recordings) are used rarely. The nature of digital video data allows for yet further secondary analyses in the future that will concentrate on other important aspects of teaching English.

Anglicky

This poster introduces the methodological approach and selected findings of the CPV Video Study of English that is being carried out by the Educational Research Centre of the Masaryk University’s Faculty of Education. The results of analysed data (79 lesson units) show that English instruction is very teacher-centered in the Czech Republic. The main emphasis is layed on practicing new content and revising. The traditional didactic tools (such as blackboard, textbook or worksheets) are used often, while new media (such as ICT, audio, video recordings) are used rarely. The nature of digital video data allows for yet further secondary analyses in the future that will concentrate on other important aspects of teaching English.

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání