NĚMEC, Jiří. Sociální a kulturní determinanty a strategie edukace romských žáků. Orbis Scholae. Praha: UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2009, roč. 3, č. 1, s. 99-120. ISSN 1802-4637.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sociální a kulturní determinanty a strategie edukace romských žáků
Název česky Sociální a kulturní determinanty a strategie edukace romských žáků
Název anglicky Social and cultural determinants and strategies of Romany pupils education
Autoři NĚMEC, Jiří (203 Česká republika, garant).
Vydání Orbis Scholae, Praha, UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2009, 1802-4637.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Orbis Scholae - Odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00036798
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Kvalitativní výzkum; ohnisková skupina; sociální a kulturní determinanty vzdělávání; sociálně znevýhodněné skupiny žáků; strategie edukace romských žáků; rozhovor
Klíčová slova anglicky quality research; focus group; social and cultural determinants of the education; socially handicapped groups of pupils; strategies of Romany pupils education; interview
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D., učo 35929. Změněno: 10. 10. 2009 22:11.
Anotace
Výzkumná studie vychází ze závěrů řady kvalitativních výzkumných sond, které pracovníci katedry sociální pedagogiky realizovali v posledních několika letech. Autor na základě kvalitativních výzkumných přístupů, především s použitím ohniskových skupin a rozhovorů, popisuje sociální a kulturní determinanty, kterými jsou ovlivňováni romští žáci. Deskripce dílčích determinant byla vytvářena v kontextu teorie sociální a kulturní reprodukce a reprodukce vzdělání, kterou rozpracovává sociologie. Studii završuje návrh možných strategií edukace romských žáků.
Anotace anglicky
The research is based on the conclusions of a series of research probes that had been realised by the team of the social pedagogy department in the last years. The author - using the quality research principles and using mostly the method of focus groups and interviews - describes social and cultural determinants that influence the Romany people. The description of the partial determinants was created in the context of the theory of social and cultural reproduction and educational reproduction that is deal with by sociology. The study is finished by an outline of possible strategies for Romany pupils education.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 12. 6. 2024 04:50