J 2009

Zodpovědnost za budoucnost učící se organizace Vesna jako hlavní motor působení v sociální sféře

ŠEVČÍKOVÁ, Stanislava

Základní údaje

Originální název

Zodpovědnost za budoucnost učící se organizace Vesna jako hlavní motor působení v sociální sféře

Název česky

Zodpovědnost za budoucnost učící se organizace Vesna jako hlavní motor působení v sociální sféře

Název anglicky

Responsibility for the future of a learning organisation Vesna as the main motor of being active in social sphere

Autoři

ŠEVČÍKOVÁ, Stanislava (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Sociální práce/ Sociálna práca, Brno, ASVSP, 2009, 1213-6204

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/09:00036869

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova česky

Spolek Vesna; sociální práce; altruismus; učící organizace; osm věků člověka

Klíčová slova anglicky

Association Vesna; social work; altruism; learning organisation; eight stages of man

Příznaky

Recenzováno

Anotace

V originále

Od roku 1870 datuje svou činnost Ženský vzdělávací spolek Vesna, který iniciátorem sociálního vzdělávání na Moravě ve 20. letech 20. století a který byl obnoven v roce 1990 v již svobodné společnosti. Pohled na jeho fungování v posledních 20 letech nabízí čtenáři aplikaci konceptu 8 věků E. Eriksona, učící se organizace P. Sengeho, a pojetí představ o sociální práci L. Musila. Kladu tedy výzkumnou otázku: Jaké aspekty přispěly k tomu, aby ŽVS Vesna obnovil svou činnost a získal do svých řad nové kolegy s novými idejemi, a jak je možno charakterizovat dráhu organizace v daném období posledních 20 let?

Anglicky

In 1870 established the Ladies Educational Association Vesna, who initiated social education in Moravia in the 20ies of 20th century. This Association was renewed in 1990 in free society. The view on its functioning in the last 20 years offers to the reader an application of the concept of eight stages of human development of J. and E. Erikson, of the learning organisation of P. Senge, and of. L. Musil concepts of social work. I deal with question: What for aspects contributed to the status quo, that the Association renewed its activity and obtained new colleagues with new ideas and how to characterize the way of the Association in the last 20 years?