2009
Zodpovědnost za budoucnost učící se organizace Vesna jako hlavní motor působení v sociální sféře
ŠEVČÍKOVÁ, StanislavaZákladní údaje
Originální název
Zodpovědnost za budoucnost učící se organizace Vesna jako hlavní motor působení v sociální sféře
Název česky
Zodpovědnost za budoucnost učící se organizace Vesna jako hlavní motor působení v sociální sféře
Název anglicky
Responsibility for the future of a learning organisation Vesna as the main motor of being active in social sphere
Autoři
ŠEVČÍKOVÁ, Stanislava (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Sociální práce/ Sociálna práca, Brno, ASVSP, 2009, 1213-6204
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/09:00036869
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky
Spolek Vesna; sociální práce; altruismus; učící organizace; osm věků člověka
Klíčová slova anglicky
Association Vesna; social work; altruism; learning organisation; eight stages of man
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 3. 2. 2014 23:18, Dipl.-Theol. Univ. Stanislava Ševčíková, MBA, Ph.D.
V originále
Od roku 1870 datuje svou činnost Ženský vzdělávací spolek Vesna, který iniciátorem sociálního vzdělávání na Moravě ve 20. letech 20. století a který byl obnoven v roce 1990 v již svobodné společnosti. Pohled na jeho fungování v posledních 20 letech nabízí čtenáři aplikaci konceptu 8 věků E. Eriksona, učící se organizace P. Sengeho, a pojetí představ o sociální práci L. Musila. Kladu tedy výzkumnou otázku: Jaké aspekty přispěly k tomu, aby ŽVS Vesna obnovil svou činnost a získal do svých řad nové kolegy s novými idejemi, a jak je možno charakterizovat dráhu organizace v daném období posledních 20 let?
Anglicky
In 1870 established the Ladies Educational Association Vesna, who initiated social education in Moravia in the 20ies of 20th century. This Association was renewed in 1990 in free society. The view on its functioning in the last 20 years offers to the reader an application of the concept of eight stages of human development of J. and E. Erikson, of the learning organisation of P. Senge, and of. L. Musil concepts of social work. I deal with question: What for aspects contributed to the status quo, that the Association renewed its activity and obtained new colleagues with new ideas and how to characterize the way of the Association in the last 20 years?