B 2009

Didaktika tělesné výchovy

VILÍMOVÁ, Vlasta

Základní údaje

Originální název

Didaktika tělesné výchovy

Název česky

Didaktika tělesné výchovy

Název anglicky

Didactics of Physical Education

Autoři

VILÍMOVÁ, Vlasta

Vydání

2. vydání. Brno, 144 s. 48822/FSpS-2/09-17/99, 2009

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

30306 Sport and fitness sciences

Stát vydavatele

Estonsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14510/09:00037076

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-210-4936-9

Klíčová slova česky

didaktika; tělesná výchova; učební osnovy

Klíčová slova anglicky

didactics; physical education; curriculum

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 5. 2021 08:42, Mgr. Katarína Šimková, Ph.D.

Anotace

V originále

Předložený učební text je druhým přepracovaným studijním materiálem Didaktika tělesné výchovy z roku 2002. V předloženém textu bylo nutné doplnit některé změny, které nastaly ve vzdělávacím procesu základních a středních škol. Učební text je určen především studentům učitelství tělesné výchovy a sportu, ale i trenérům prezenčního a kombinovaného studia. Je vhodný i pro ostatní zájemce, kteří se zajímají o tuto problematiku zejména z řad učitelů i jiných pedagogických pracovníků. Skriptum se v úvodní části věnuje obecným informacím o didaktice školní tělesné výchovy. Další kapitoly se zabývají pohybovými předpoklady žáků, působením na jejich tělesný, funkční a psychický vývoj. Čtyři kapitoly se zabývají edukačním procesem v tělesné výchově, tzn. učitelem tělesné výchovy, jeho vyučovacími a výchovnými činnostmi, organizačními formami a vlastním hodnocením ve školní tělesné výchově. Závěrečné kapitoly charakterizují projekty tělesné výchovy a na základních a středních školách, předkládají podmínky vzdělávání a výchovy a plánování ve školní tělesné výchově. Předložený učební text je druhým přepracovaným studijním materiálem Didaktika tělesné výchovy z roku 2002. V předloženém textu bylo nutné doplnit některé změny, které nastaly ve vzdělávacím procesu základních a středních škol. Učební text je určen především studentům učitelství tělesné výchovy a sportu, ale i trenérům prezenčního a kombinovaného studia. Je vhodný i pro ostatní zájemce, kteří se zajímají o tuto problematiku zejména z řad učitelů i jiných pedagogických pracovníků. Skriptum se v úvodní části věnuje obecným informacím o didaktice školní tělesné výchovy. Další kapitoly se zabývají pohybovými předpoklady žáků, působením na jejich tělesný, funkční a psychický vývoj. Čtyři kapitoly se zabývají edukačním procesem v tělesné výchově, tzn. učitelem tělesné výchovy, jeho vyučovacími a výchovnými činnostmi, organizačními formami a vlastním hodnocením ve školní tělesné výchově. Závěrečné kapitoly charakterizují projekty tělesné výchovy a na základních a středních školách, předkládají podmínky vzdělávání a výchovy a plánování ve školní tělesné výchově.

Anglicky

The present teaching is the second revised text study material Didactics of Physical Education in 2002. In the present text was necessary to add some of the changes occurring in the learning process in primary and secondary schools. Textbooks text is intended primarily for students of teaching physical education and sport, as well as full-time coaches and combined study. It is suitable for other candidates who are interested in this issue especially among teachers and other educational staff. Textbook in the introductory part deals with general information on the didactic school physical education. Other chapters deal with the motion assumptions pupils, acting on their physical, functional and psychological development. Four chapters deal with edukačním process in physical education, ie. physical education teacher, his teaching and educational activities, organizational forms and self-evaluation in school physical education. The final chapter characterizing the projects and physical education in primary and secondary schools, by the conditions of education and training and planning in school physical education.