JŮVA, Vladimír. Pracovné pole múzejnej pedagogiky. In Čo letí v múzejnej pedagogiky. 2009. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Pracovné pole múzejnej pedagogiky |
Název česky | Pracovní pole muzejní pedagogiky |
Název anglicky | Labor area of museum pedagogy |
Autoři | JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Čo letí v múzejnej pedagogiky, 2009. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | slovenština |
Typ výsledku | Vyžádané přednášky |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Slovensko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14510/09:00067146 |
Organizační jednotka | Fakulta sportovních studií |
Klíčová slova česky | muzejní pedagogika; učení v muzeu; muzejní edukace |
Klíčová slova anglicky | museum pedagogy; learning at the museum; museum education |
Štítky | rivok |
Změnil | Změnil: doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc., učo 1058. Změněno: 21. 5. 2013 14:35. |
Anotace |
---|
Příspěvek přibližuje pracovní pole muzejní pedagogiky, které i v současnosti navazuje na praktické a teoretické koncepce z první poloviny 20. století. Pracovní pole muzejní pedagogiky se dynamicky rozšiřuje zejména v posledních 50 letech v západní Evropě a v Severní Americe především v souvislosti s novými společenskými požadavky kladenými na moderní muzeum. Pracovní pole muzejní pedagogiky je velmi široké a týká se aktivit, které podporují učení muzejního publika a jsou významné v souvislosti s přípravou návštěvy muzejního publika (např. výzkum potřeb návštěvníků, spolupráce s dalšími institucemi, tvorba programů a textů), během návštěvy (např. komunikace s návštěvníky muzea, diagnostika, autodiagnostika) i po uskutečněné návštěvě (např. evaluace muzejněpedagogických aktivit, akční výzkum, dokumentace programů). |
Anotace česky |
---|
Příspěvek přibližuje pracovní pole muzejní pedagogiky, které i v současnosti navazuje na praktické a teoretické koncepce z první poloviny 20. století. Pracovní pole muzejní pedagogiky se dynamicky rozšiřuje zejména v posledních 50 letech v západní Evropě a v Severní Americe především v souvislosti s novými společenskými požadavky kladenými na moderní muzeum. Pracovní pole muzejní pedagogiky je velmi široké a týká se aktivit, které podporují učení muzejního publika a jsou významné v souvislosti s přípravou návštěvy muzejního publika (např. výzkum potřeb návštěvníků, spolupráce s dalšími institucemi, tvorba programů a textů), během návštěvy (např. komunikace s návštěvníky muzea, diagnostika, autodiagnostika) i po uskutečněné návštěvě (např. evaluace muzejněpedagogických aktivit, akční výzkum, dokumentace programů). |
Anotace anglicky |
---|
The paper describes the field of museum education work, which even now continues on the practical and theoretical concepts from the first half of the 20th century. The field of museum education work is dynamically expanded particularly in the last 50 years in Western Europe and North America, particularly in relation to new social demands imposed on modern museum. The field of museum education work is very broad and relates to activities that promote learning of the museum audience and are important in connection with the preparation of the visit of the museum audience (for example research needs of the visitors, co-operation with other institutions, creating programs and texts), during the visit (for example communication with visitors to the museum, diagnostics, self-diagnostics) and post-visit (for example evaluation of museum education activities, action research, documentation of programs). |
VytisknoutZobrazeno: 18. 9. 2024 23:02