MAREŠ, Jan a Stanislav JEŽEK. Mapování kultury a klimatu na VŠ ústavu pomocí tvorby karetně-deskové hry. In XVII. ročník celostátní konference ČAPV. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mapování kultury a klimatu na VŠ ústavu pomocí tvorby karetně-deskové hry
Název anglicky Development of a card-board game as a culture and climate exploration technique at university departments
Autoři MAREŠ, Jan (203 Česká republika, garant) a Stanislav JEŽEK (203 Česká republika).
Vydání XVII. ročník celostátní konference ČAPV, 2009.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/09:00037133
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky klima školy; kultura školy; klima vysokoškolského ústavu; metody posuzování
Klíčová slova anglicky school climate; school culture; university department climate; asessment methods
Změnil Změnil: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Změněno: 10. 11. 2009 16:56.
Anotace
Nejobtížnější fází diagnostiky školního klimatu je zjišťování toho, které jevy v dané škole jsou zásadní pro formování subjektivních hodnocení školy klima konstituující. Ve svém příspěvku nabízíme experimentálně ověřenou techniku umožňující hravou formou explorovat významné prvky kultury či obecněji prostředí školy. Skupinová tvorba karetně-deskové hry nabízí studentům široký prostor pro vyjádření svých představ o škole, ať již jde o významné osoby, normy, rituály či události. Produktem je navíc hra, kterou lze využít pro další práci se studenty. Předkládáme příklad využití techniky pro exploraci klimatu a kultury katedry psychologie na FSS MU.
Anotace anglicky
The most difficult phase of school -climate assessment is what are the phenomena in the school environment that are most salient for the formation of the subjective evaluations constituting school climate. In our paper we propose a technique for the exploration of salient elements in the school environment. The group development of a card-board game lets students express a wide range of their representations of important persons, norms, rituals or events. The created game can later be used in counselling in school. We offer an example of this technique used to explore the climate and culture of the department of psychology at FSS MU.
Návaznosti
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 14. 10. 2024 18:18