D 2009

Measurement of citizens’ satisfaction: the key quality attributes of local authority services

LUKÁŠOVÁ, Růžena a David ŠPAČEK

Základní údaje

Originální název

Measurement of citizens’ satisfaction: the key quality attributes of local authority services

Název česky

Měření spokojenosti občanů: klíčové atributy kvality služeb městských úřadů

Vydání

10 s. 2009

Nakladatel

West University of Timisoara, Romania

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Rumunsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

Klíčová slova česky

veřejné služby; řízení kvality; kritéria kvality;

Klíčová slova anglicky

public services; quality management; quality criteria

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 1. 2010 21:48, doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.

Anotace

V originále

For local authorities, surveys of citizen satisfaction represent an important technique for obtaining the feedback from the public and also an indicator of quality of the provided services. If the feedback is to be efficient and provide relevant information for the improvement of the provided services, it is necessary that the measuring tools are based on the knowledge of the key attributes of the service quality reflecting expectations of users. The studies on attributes (dimensions) of service quality and users’ expectations in relation to the specific services conducted so far have been predominantly focused on the market sector. However, the measurement of citizen satisfaction with public services, especially services of public administration, is more complicated due to the character of the services, and little is known about the quality attributes of these services. The paper presents the results of qualitative research conducted with use of the critical incident method, the objective of which was to find out citizens’/customers’ expectations concerning services of public administration delivered by local authorities and to identify the key quality attributes of the examined public services.

Návaznosti

GA402/07/1486, projekt VaV
Název: Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
Investor: Grantová agentura ČR, Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru