D 2009

The Main Problems of the Subject Matter of Functions in Matmeatics

BUDÍNOVÁ, Irena

Základní údaje

Originální název

The Main Problems of the Subject Matter of Functions in Matmeatics

Název česky

Hlavní problémy učiva o funkcích v matematice

Název anglicky

The Main Problems of the Subject Matter of Functions in Matmeatics

Autoři

BUDÍNOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant)

Vydání

první. Nitra, Acta Mathematica 12, od s. 59-63, 5 s. 2009

Nakladatel

Fakulta Prírodných vied Univerzita Konštantína Filozofa

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037214

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-8094-614-2

Klíčová slova česky

funkce v matematice; didaktický test; výzkum úrovně osvojených dovedností

Klíčová slova anglicky

functions in mathematics; didactical test; research of level of obtained skills

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 11. 2009 10:10, Mgr. Irena Budínová, Ph.D.

Anotace

V originále

The subject matter of functions is one of the most problematic for students at basic schools. Pupils dont like this subject matter, they dont understand in properly and they have many difficulties with this subject matter in their further study. The article shows interesting results of a didactic test, which has aimed at the most problematic examples. The research was realised at secondary school.

Anglicky

The subject matter of functions is one of the most problematic for students at basic schools. Pupils dont like this subject matter, they dont understand in properly and they have many difficulties with this subject matter in their further study. The article shows interesting results of a didactic test, which has aimed at the most problematic examples. The research was realised at secondary school.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání