D 2009

Vzdělávání žáků se sluchovým postižením ze sociokulturně znevýhodněného prostředí

DOLEŽALOVÁ, Lenka, Lenka HRICOVÁ a Hana ABBODOVÁ

Základní údaje

Originální název

Vzdělávání žáků se sluchovým postižením ze sociokulturně znevýhodněného prostředí

Název anglicky

Education of Pupils with Hearing Impairment from Socially Disadvantaged Environment

Autoři

DOLEŽALOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka HRICOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Hana ABBODOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 12 s. 2009

Nakladatel

MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037224

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-188-1

Klíčová slova česky

sociální znevýhodnění sociokulturně znevýhodněná rodina žák se slcuhovým postižením vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním romský asistent asistent pedagoga terénní práce

Klíčová slova anglicky

social disadvantage social disadvantaged family pupil with hearing impairment education of socially disadvantaged pupils Roma assistant fieldwork

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 9. 2014 12:45, PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek se zabývá problematikou vzdělávání žáků se sluchovým postižením pocházejících ze sociokulturně znevýhodněných rodin. Obsahuje šest případových studií žáků základní školy pro sluchově postižené, které poukazují na nejčastější potíže, s nimiž se potýkají nejen sami žáci, ale i jejich rodiče, sourozenci, učitelé a vychovatelé. Výsledky šetření byly získány v rámci výzkumu.

Anglicky

This paper deals with the questions of education of pupils with hearing impairment from, socially disadvanaged families. The paper present six case studies of pupils with hearing impairment visiting primary schools for hearing impaired. The aim of these cas studies is to highlight difficulties experienced by the pupils, their parents, siblings, teachers and educators. The results have been obtained during a research.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání