2009
Náboženství v kyberprostoru. Příspěvek k současným transformacím posvátna
VÁCLAVÍK, DavidZákladní údaje
Originální název
Náboženství v kyberprostoru. Příspěvek k současným transformacím posvátna
Název česky
Náboženství v kyberprostoru. Příspěvek k současným transformacím posvátna
Název anglicky
Religion in Cyberspace. Contribution to Contemporary Transformation of Sacred
Autoři
VÁCLAVÍK, David (203 Česká republika, garant)
Vydání
Sociální studia, Brno, Fakulta sociálních studií MU Brno, 2009, 1212-365X
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/09:00037267
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
Náboženství; kyberprostor; náboženství on-line; on-line náboženství; polemika; transformace
Klíčová slova anglicky
Religion; Cyberspace; Religion on-line; On-line Religion;Transformation; Polemics
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 22. 11. 2009 20:58, doc. PhDr. David Václavík, Ph.D.
V originále
Díky kontorverzím spojeným s používání internetu skupinou Nebeská brána je internet chápán jako efektivní nástroj k získávání nových členů kontroverzních náboženských skupin. Otázkou však je, zda je internet jako misijní nástroj možný bez existence off line vztahů. To je první otázka, kterou se text zabývá. Druhou je pak problematika konfliktu a autority a konečně třetí je pak otázka, zda je možné pomocí internetu sdílet náboženskou zkušenost.
Anglicky
Thanks to controversy surrounding the use of the Internet by Heavens Gate is the Internet presented as an effective new tool for recruiting more potential victims of abuse and violence. But the question is: Is it possible to say about on-line interaction without some pre-existing or created off-line interaction? The second concern for the study of religion on cyberspace is religious conflict and authority. The third and rather crucially problem is connected with question whether religious experience can be induced by or conveyed through the Internet.