VAĎUROVÁ, Helena. Historický vývoj a současné pojetí inkluzivního vzdělávání. In VÍTKOVÁ, Marie a Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1. vyd. Brno: MU. 15 s. ISBN 978-80-7315-188-1. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Historický vývoj a současné pojetí inkluzivního vzdělávání
Název česky Historický vývoj a současné pojetí inkluzivního vzdělávání
Název anglicky Historical Overview and Current Understanding of Inclusive Education
Autoři VAĎUROVÁ, Helena (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 15 s. 2009.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00037279
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-188-1
Klíčová slova česky integrace; inkluze; inkluzivní vzdělávání; speciální vzdělávací potřeby; mainstreaming
Klíčová slova anglicky integration; inclusion; inclusive education; special education needs; mainstreaming
Změnil Změnila: PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc., učo 44568. Změněno: 3. 2. 2010 08:12.
Anotace
V souvislosti se vzděláváním, zejména pokud jde o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, jsou stále častěji skloňovány pojmy integrace, inkluze, mainstreaming či vzdělání pro všechny a vzdělání jako právo. Příspěvek na základě výzkumu autorky nastiňuje historické kořeny inkluzivního vzdělávání a jeho ukotvení v mezinárodních a národních dokumentech. Dále vymezuje pojmy integrace a inkluze a poskytuje přehled obecně uznávaných vymezení konceptu inkluzivního vzdělávání.
Anotace anglicky
Education of students with special education needs has undergone important changes in the last twenty years. The concepts of integration and inclusion, mainstreaming, education for all and education as a human right belong among the most frequently mentioned terms. The article based on the authors research offers an overview of the historical development of the concept of inclusive education and its position in international and national documents and statements. Furthermore, it defines the concepts of integration and inclusion and offers an overview of widely recognized definitions of inclusive education.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 23:08