D 2009

Funkce speciálně pedagogické podpory v inkluzivním vzdělávání a komparace v německém a českém školství

VÍTKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Funkce speciálně pedagogické podpory v inkluzivním vzdělávání a komparace v německém a českém školství

Název česky

Funkce speciálně pedagogické podpory v inkluzivním vzdělávání a komparace v německém a českém školství

Název anglicky

Function of Special Needs Support in Inclusive Education and Comparing in German and Czech Educational System

Autoři

VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Vítková, M., Vojtová, V. (eds.). Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 12 s. 2009

Nakladatel

MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037294

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-188-1

Klíčová slova česky

speciální pedagogika speciální školy speciálně pedagogická podpora inkluzivní vzdělávání, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami speciálně pedagogické potřeby

Klíčová slova anglicky

Special Education Special Schools Special Needs Support Education Pupils with Special Needs Special Needs

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 5. 2. 2010 10:41, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Anotace

V originále

Se změnami ve společnosti se prohlubuje snaha po integraci a inkluzi dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do škol, školských zařízení a do společnosti. 5 až 10 % dětí a žáků z příslušného populačního ročníku vyžadují speciální intervenci speciálně pedagogickou podporu, poskytovanou v běžných školách a školských zařízeních. 1 až 5 % dětí a žáků z příslušného populačního ročníku vyžaduje speciální programy, které se většinou realizují ve speciálních školách nebo speciálních zařízeních. Se změnou pohledu na výchovu a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (inkluzivní vzdělávání) se mění postavení učitelů a speciálních pedagogů na školách a charakter jejich úkolů při edukativním procesu. Stať se zabývá otázkami speciálně pedagogické podpory poskytované uvedenému okruhu dětí a žáků v běžných školách a školských zařízeních.

Anglicky

Changes in the society increase the efforts to integrate and include children with special educational needs to schools, educational facilities, and to the society in general. Five to ten percent of children and pupils from a given age group require special intervention, special educational support, provided in regular schools and educational facilities. One to five percent of children and pupils from a given age group require special programs, which are usually conducted in special schools or special institutions. Changes in the perspective on education of pupils with special educational needs (inclusive education) also changes the roles of regular teachers and special teachers and the nature of their duties in the educational process. The article deals with questions of special educational support provided for the above mentioned children and pupils in regular school settings and educational facilities.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání