2009
Funkce speciálně pedagogické podpory v inkluzivním vzdělávání a komparace v německém a českém školství
VÍTKOVÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Funkce speciálně pedagogické podpory v inkluzivním vzdělávání a komparace v německém a českém školství
Název česky
Funkce speciálně pedagogické podpory v inkluzivním vzdělávání a komparace v německém a českém školství
Název anglicky
Function of Special Needs Support in Inclusive Education and Comparing in German and Czech Educational System
Autoři
VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Vítková, M., Vojtová, V. (eds.). Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 12 s. 2009
Nakladatel
MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00037294
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-188-1
Klíčová slova česky
speciální pedagogika speciální školy speciálně pedagogická podpora inkluzivní vzdělávání, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami speciálně pedagogické potřeby
Klíčová slova anglicky
Special Education Special Schools Special Needs Support Education Pupils with Special Needs Special Needs
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 5. 2. 2010 10:41, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
Se změnami ve společnosti se prohlubuje snaha po integraci a inkluzi dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do škol, školských zařízení a do společnosti. 5 až 10 % dětí a žáků z příslušného populačního ročníku vyžadují speciální intervenci speciálně pedagogickou podporu, poskytovanou v běžných školách a školských zařízeních. 1 až 5 % dětí a žáků z příslušného populačního ročníku vyžaduje speciální programy, které se většinou realizují ve speciálních školách nebo speciálních zařízeních. Se změnou pohledu na výchovu a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (inkluzivní vzdělávání) se mění postavení učitelů a speciálních pedagogů na školách a charakter jejich úkolů při edukativním procesu. Stať se zabývá otázkami speciálně pedagogické podpory poskytované uvedenému okruhu dětí a žáků v běžných školách a školských zařízeních.
Anglicky
Changes in the society increase the efforts to integrate and include children with special educational needs to schools, educational facilities, and to the society in general. Five to ten percent of children and pupils from a given age group require special intervention, special educational support, provided in regular schools and educational facilities. One to five percent of children and pupils from a given age group require special programs, which are usually conducted in special schools or special institutions. Changes in the perspective on education of pupils with special educational needs (inclusive education) also changes the roles of regular teachers and special teachers and the nature of their duties in the educational process. The article deals with questions of special educational support provided for the above mentioned children and pupils in regular school settings and educational facilities.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|