C 2009

Využití konceptu bazální stimulace při vzdělávání žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami

VÍTKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Využití konceptu bazální stimulace při vzdělávání žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami

Název česky

Využití konceptu bazální stimulace při vzdělávání žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami

Název anglicky

Using the concept of basal stimulation in the education of pupils with severe disabilities and multiple disabilities parallel

Autoři

VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vydání. Praha, Hájková, V. (ed.) a kol. Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením, od s. 77-87, 11 s. Odborná ediční řada Somatopedické spol., o. s. 2009

Nakladatel

Somatopedická společnost, o. s.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037297

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-904464-0-3

Klíčová slova česky

koncept bazální stimulace vzdělávání žák s těžkým postižením souběžné postižení více vadami

Klíčová slova anglicky

concept of basal stimulation of education student with severe concomitant disabilities multiple disabilities

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 11. 2009 14:47, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Anotace

V originále

Příspěvek představuje podmínky vzdělávání žáků s těžkým postižením, které vyžaduje odlišné metody práce i speciálně upravené podmínky. S úspěchem se u těchto žáků využívají různé terapeutické metody, z nichž významné místo zaujímá koncept bazální stimulace. V příspěvku je také představeno výzkumné šetření v Základní škole speciální Blansko, kde je úspěšně koncept bazální stimulace využíván.

Anglicky

The paper introduces conditions of education of pupils with severe disabilities, who require different methods of work and specially adapted conditions. The success of these students use a variety of therapeutic methods, which occupies an important place the concept of basal stimulation. The paper is also presented research investigations in primary school is Blansko, which successfully used the concept of basal stimulation.