KROUPA, Jiří, Kateřina ŠIMÁČKOVÁ, Pavel MOLEK, Ondřej MORAVEC, Ladislav VYHNÁNEK a Klára RUJBROVÁ. Mediální právo. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 248 s. ISBN 978-80-210-4884-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mediální právo
Název anglicky Media Law
Autoři KROUPA, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Kateřina ŠIMÁČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Pavel MOLEK (203 Česká republika, domácí), Ondřej MORAVEC (203 Česká republika, domácí), Ladislav VYHNÁNEK (203 Česká republika, domácí) a Klára RUJBROVÁ (203 Česká republika).
Vydání Brno, 248 s. 2009.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50500 5.5 Law
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14220/09:00037305
Organizační jednotka Právnická fakulta
ISBN 978-80-210-4884-3
Klíčová slova česky Média; svoboda projevu; ochrana osobnosti; reklama; regulace vysílání; cenzura; tisk; elektronická média;
Klíčová slova anglicky Media; freedom of expression; advertising; protection of personality; press; censorship; electronic media
Štítky Munipress
Změnil Změnil: JUDr. Ladislav Vyhnánek, Ph.D., LL.M., učo 108040. Změněno: 8. 3. 2012 11:25.
Anotace
Kniha, kterou autorský kolektiv publikuje, je především učebnicí pro kurz Mediálního práva. Proto se nejprve věnuje teoretickým otázkám vymezení masových médií a jejich funkcím, poté systémovým otázkám (mediální právo v systému práva) a konečně i pozitivně právní úpravě vycházející z ústavněprávních a lidsko právních základů mediálního práva.V tomto směru věnuje pozornost tiskovému právu a elektronickým médiím včetně problematiky jejich regulačních orgánů. Dále je předmětem pozornosti autorů reklama v médiích, média v politické a volební kampani, práva a povinnosti novinářů a ochrana osobnosti v mediálním právu. Autoři jsou proto přesvědčeni, že učební pomůcka může být užitečnou i pro právníky (obsahuje i nejnovější českou a evropskou judikaturu), pracovníky reklamy a politického marketingu a v neposlední řadě i pro pracovníky masových médií.
Anotace anglicky
This book primarily serves as a textbook for the Media Law course. It is focused on the theoretical aspects of mass-media, on the position of Media Law in the legal system as well as on the regulation itself. It views the fundamental rights as a root of Media Law. The following chapters of the book then deal with various issues of Media Law such as Press Law, Electronic Media Regulation, Advertising, Media in Political Campaings, Rights and Obligations of Journalists etc. (always with regard to the relevant case-law). It may be suitable not only for students, but also for lawyers, journalists etc.
VytisknoutZobrazeno: 2. 7. 2024 07:45