B 2009

Mediální právo

KROUPA, Jiří, Kateřina ŠIMÁČKOVÁ, Pavel MOLEK, Ondřej MORAVEC, Ladislav VYHNÁNEK et. al.

Základní údaje

Originální název

Mediální právo

Název anglicky

Media Law

Autoři

KROUPA, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Kateřina ŠIMÁČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Pavel MOLEK (203 Česká republika, domácí), Ondřej MORAVEC (203 Česká republika, domácí), Ladislav VYHNÁNEK (203 Česká republika, domácí) a Klára RUJBROVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Brno, 248 s. 2009

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50500 5.5 Law

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14220/09:00037305

Organizační jednotka

Právnická fakulta

ISBN

978-80-210-4884-3

Klíčová slova česky

Média; svoboda projevu; ochrana osobnosti; reklama; regulace vysílání; cenzura; tisk; elektronická média;

Klíčová slova anglicky

Media; freedom of expression; advertising; protection of personality; press; censorship; electronic media

Štítky

Změněno: 8. 3. 2012 11:25, JUDr. Ladislav Vyhnánek, Ph.D., LL.M.

Anotace

V originále

Kniha, kterou autorský kolektiv publikuje, je především učebnicí pro kurz Mediálního práva. Proto se nejprve věnuje teoretickým otázkám vymezení masových médií a jejich funkcím, poté systémovým otázkám (mediální právo v systému práva) a konečně i pozitivně právní úpravě vycházející z ústavněprávních a lidsko právních základů mediálního práva.V tomto směru věnuje pozornost tiskovému právu a elektronickým médiím včetně problematiky jejich regulačních orgánů. Dále je předmětem pozornosti autorů reklama v médiích, média v politické a volební kampani, práva a povinnosti novinářů a ochrana osobnosti v mediálním právu. Autoři jsou proto přesvědčeni, že učební pomůcka může být užitečnou i pro právníky (obsahuje i nejnovější českou a evropskou judikaturu), pracovníky reklamy a politického marketingu a v neposlední řadě i pro pracovníky masových médií.

Anglicky

This book primarily serves as a textbook for the Media Law course. It is focused on the theoretical aspects of mass-media, on the position of Media Law in the legal system as well as on the regulation itself. It views the fundamental rights as a root of Media Law. The following chapters of the book then deal with various issues of Media Law such as Press Law, Electronic Media Regulation, Advertising, Media in Political Campaings, Rights and Obligations of Journalists etc. (always with regard to the relevant case-law). It may be suitable not only for students, but also for lawyers, journalists etc.