BRYCHOVÁ, Alice. Arbeit mit der Lektüre im DaF-Unterricht. In Guter Deutschunterricht. 2009. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Arbeit mit der Lektüre im DaF-Unterricht |
Název česky | Práce s četbou ve výuce němčiny |
Název anglicky | Work with Literature in German Language Teaching |
Autoři | BRYCHOVÁ, Alice. |
Vydání | Guter Deutschunterricht, 2009. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | němčina |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | Literarische Texte, Lektüre im Deutschunterricht |
Klíčová slova anglicky | literature in the foreign language lessons |
Změnil | Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 31. 3. 2011 12:28. |
Anotace |
---|
Arbeit mit der Lektüre heißt nach unserer Auffassung nicht nur das Lesen und Verstehen der authentischen literarischen Texte, sondern auch kreativer Umgang mit diesen Texten. Das Ziel unseres Bemühens sollte auch darin bestehen, die Lerner Selbstvertrauen im Umgang mit fremdsprachlichen Texten erwerben zu lassen, das heißt ihnen die Erfahrung zu ermöglichen, dass auch solche Texte trotz lückenhaften Sprachkenntnissen zu verstehen sind, die nicht Wort für Wort dekodierbar sind. Im Rahmen dieser Herangehensweise werden in diesem Arbeitskreis Texte, vorwiegend aus dem Bereich der Jugendliteratur, und verschiedene praktische Unterrichtsentwürfe für alle Phasen der Textarbeit gemeinsam reflektiert, die unserer Meinung nach spannend, interessant und zum Weiterlesen motivierend wirken können. |
Anotace česky |
---|
Práce s literárními texty v našem pojetí neznamená jen čtení a porozumění autentickým literárním textům, ale také kreativní přístup k těmto textům. Cíl našeho snažení by měl spočívat také v tom, aby naši žáci a studenti získali sebedůvěru při práci s těmito cizojazyčnými texty a abychom jim umožnili zažít zkušenost, že mohou rozumět i textům, které nemohou rozšifrovat slovo od slova, protože jejich jazykové znalosti mají ještě mezery. V duchu tohoto přístupu se budeme v našem workshopu společně zamýšlet nad různými praktickými výukovými návrhy pro všechny fáze práce s textem, které podle našeho názoru mohou na žáky působit zajímavě a mohou je motivovat k dalšímu čtení. |
Anotace anglicky |
---|
Using of literature in foreign language teaching can be a very good possibility of keeping the motivation and activity and creativity of pupils. The literature can be used in different ways, which the workshop presented. |
VytisknoutZobrazeno: 26. 9. 2024 01:42