D 2009

Vyhovuje klima současné školy žákům s narušenou obranyschopností organizmu?

HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK a Pavel MENŠÍK

Základní údaje

Originální název

Vyhovuje klima současné školy žákům s narušenou obranyschopností organizmu?

Název česky

Vyhovuje klima současné školy žákům s narušenou obranyschopností organizmu?

Název anglicky

Is the contemporary school climate convenient for pupils with weakened defense mechanism?

Autoři

HAVELKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant), Petr KACHLÍK (203 Česká republika) a Pavel MENŠÍK (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Brno Česká republika, KALOKAGATHIE Fórum výchovy ke zdraví, od s. 482-509, 27 s. 2009

Nakladatel

Pedagogická fakulta MU Brno

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037362

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-4996-3

Klíčová slova česky

žáci - učitelé - základní škola - prostředí - poruchy imunitního systému - alergie - asthma bronchiale - zdravotní potíže - první pomoc.

Klíčová slova anglicky

pupils - teachers - elementary school - environment - immune system disorders - allergy - asthma bronchiale - health problems - first aid
Změněno: 1. 12. 2009 16:59, doc. MUDr. Marie Havelková, CSc.

Anotace

V originále

K nejčastějším poruchám imunitního systému patří alergie a thma bronchiale. Tyto poruchy jsou řazeny mezi neinfekční choroby hromadného výskytu nynější populace, je u nich pozorován rostoucí trend a postihují i děti. V České republice zasahují v současné době alergická onemocnění do života přibližně 30% dětí a u 7 % dětí trpí projevy astmatu. Děti s alergickými potížemi a s astmatem tráví ve škole podstatnou část svého času. Je proto důležité, aby prostředí ve třídách základních škol bylo upraveno tak, aby u alergických žáků zbytečně nevyvolávalo zdravotní potíže. Učitel by měl být informován o tom, že má ve třídě dítě s poruchou imunitního systému. Učitel by měl být rovněž schopen svému žákovi poskytnout první pomoc v případě, že by dostal astmatický záchvat, či se u něj vyskytly jiné akutní alergické stavy. Z výzkumné sondáže do prostředí vybraných základních škol vyplynulo, že je nezbytné zlepšit informovanost učitelů.

Anglicky

The most often immune system disorders are allergies, especially Asthma bronchiale. These disorders is one of the group of non-infectious diseases with greatest occurence among current population, an increasing trend is observed and also children suffer from these disorders. Nowdays in the Czech Republic, two allergic diseases become a part of life among 30 % of children and 7 % of children suffer from asthma. Children suffering from allergic disorders and asthma spend essential part of their time in school. Therefore it is important to arrange the class environment in order not to needlessly cause pupils health troubles. Teacher should be informed about the presence of child suffering from immune system disorder in the vlase. Teacher should be also able to give his pupil first aid in case of asthma attack or acute allergy. The research sound from environment of selected elementary schools shows that it is essential to improve awareness of teachers

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání